Dept komt met virtuele jassen voor Snapchat en augmented reality

Digital agency Dept heeft als eerste in haar industrie virtuele jassen ontworpen die mensen kunnen kopen via NFT’s. Deze puffer jackets zijn bedoeld voor gebruik op Snapchat en andere augmented-reality-toepassingen.

Het initiatief helpt merken om de waarde van virtuele mode en producten beter te begrijpen en benadrukt de trend van digitaal bezit via NFT-tokens, oftewel non-fungible tokens. Deze zijn recent veel in het nieuws bij de verkoop van virtuele kunst. Door gebruik te maken van een NFT-generator, is er bewijs van het bemachtigen van de items.

Puffer jackets

De lancering bestaat uit twintig limited edition virtuele jassen. Ze zijn ontworpen door marketing technology agency Byte (part of Dept) en herkenbaar aan de kleurrijke animaties van het logo van Dept. Met behulp van Snapchats body-tracking tool heeft Byte ook een AR-lens gemaakt die kopers in staat stelt om overal video's van zichzelf te maken en de limited edition jas te dragen.

Om te erkennen dat NFT’s een negatieve impact op het milieu kunnen hebben, koos het team voor de relatief duurzame marketplace NFT Showroom en een beperkt aantal beschikbare NFT-items tot twintig AR-jassen. De virtuele kleding en Snapchat-lens zijn te koop als onderdeel van Dept's maandelijkse Apparel drop, dat maandelijks werknemers over de hele wereld exclusieve streetwear biedt van duurzame stoffen, gerecyclede materialen, dead stock en vintage items.

Isabel Perry, Director of Technology bij Byte: “Gebruikers van social media snakken al een tijdje naar virtuele mode en producten. Nu Snapchat een tool heeft uitgebracht voor het volgen van lichaamsbewegingen, kunnen mensen hun virtuele items beter laten zien op sociale platforms. Bovendien is het, na Beeple's kunstwerk dat als NFT voor 69 miljoen dollar werd geveild, duidelijk dat NFT-aangedreven digital ownership iets is waar merken over na moeten denken. Daarom wilden we deze Dept Apparel drop gebruiken om de trends te verenigen en zo de toekomst van shoppable AR op een krachtige manier onder de aandacht te brengen.”

www.deptagency.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.