Dept creëert campagne Word leraar in Den Haag

De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen verandering aanbrengen in het structurele lerarentekort en hebben Dept gevraagd om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken. Dit resulteerde in de Word leraar in Den Haag-campagne, waarin de schoolperiode van de jonge uitvinder Boyan Slat (25), oprichter van The Ocean Cleanup, centraal staat.

De focus in de campagnefilm wordt verlegd van het probleem naar hetgeen bijna alle jongeren willen, namelijk impact hebben. De Word leraar in Den Haag-campagne moet ervoor zorgen dat er dit jaar meer Haagse havo- en vwo-scholieren na het eindexamen de keuze maken om docent te worden en zich in te zetten om de nieuwe generatie gamechangers op te leiden.

Michael Maaskamp, creatief directeur bij Dept: “Door de belangrijke rol te belichten van leraren die het anderen mogelijk maken de wereld te veranderen, wordt er ingespeeld op de activistische inslag van de generatie die nu hun eindexamen havo/vwo doen. Boyan is zelf opgegroeid in Delft en er is gefilmd op zijn basis- en middelbare school, wat het oprecht en authentiek maakt. Het is fijn om te merken dat het lerarentekort veel mensen aan het hart gaat en dat daardoor onverwachts deuren opengaan.”

Gert van den Ham, programmamanager van De Rode Loper: “Het voornaamste doel is om de aanstaande eindexamenkandidaten te enthousiasmeren voor een toekomst in het onderwijs, te beginnen met het bezoeken van open dagen en te kiezen voor een opleiding tot leraar. Naast inspiratie bevat de campagne dus ook activatie. Daarnaast kan het verhaal een gevoel van trots bij huidige docenten los te maken, in de hoop de boodschap in de regio Den Haag te verspreiden.”

De Word leraar in Den Haag-campagne loopt vanaf 16 januari 2020 op social media en OOH in de regio Den Haag.

Credits:
Klant: John Swildens - Klassewerk | Gert van den Ham - Rode Loper | Dept: Creative director: Michael Maaskamp | Sr. creative: Simon van Gorkum | Art director: Manuel di Tolve | Copy: Rob Voortman | Design: Vincent Botman | Agency producer: Dennis Gijsbers | Account: Bart Sweere | Strategie: Stefanie Kaandorp | Productie: Productiemaatschappij: Hazazah | Director: Victor Vroegindeweij | Producer: Cynthia Fidder | Production manager: Ilse van Gelder | Director of Photography: Stephan Polman  Edit: Marvin Saïd | Grading: Erik van den Heuvel - De Grot | Sound: Hielke Praagman | Music: Paul Laffree & Guido Moolenaar

www.deptagency.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.