Dept brengt AI (30 procent van de omzet) onder in aparte divisie

Het digitale reclamebureau Dept brengt zijn op kunstmatige intelligentie (AI) gefocuste producten onder in een apart bedrijfsonderdeel onder de naam Dept/AI. In 2022 bestond 30 procent van de omzet van Dept uit AI-gebaseerde producten. Klanten als Philips, Google, Just Eat Takeaway en eBay werken samen met Dept op het vlak van AI.

In 2025 verwacht Dept dat circa 10 procent van de inkomsten komt uit kant-en-klare AI-oplossingen en 80 procent uit ander AI-gerelateerd werk.

Isabel Perry, VP emerging technology bij Dept: “Door kunstmatige intelligentie ontstaan er grenzeloze mogelijkheden en potentieel voor merken. Onze klanten staan te springen om AI in te zetten, maar worden vaak afgeremd door de complexe vragen rondom design, ethiek en bedrijfsvoering. We geven ze met Dept/AI een ervaren AI-implementatiepartner om de kansen van vandaag te benutten op een manier die verder gaat dan de hype en ook op lange termijn zinvol is.”

Bij Dept/AI wordt ingezet op integratie van kunstmatige intelligentie op een voor klanten acceptabele ethische en progressieve manier te integreren. Ook bij Ada by Dept, het marketing-technologieplatform van Dept, wordt de focus verlegd naar AI. 20 procent van de tools in het platform wordt door kunstmatige intelligentie aangedreven. Sinds2020 gebeurt dat met GPT-3 (een meertalig taalmodel dat teksten kan genereren). Dept integreert generatieve AI-tools in het in het Ada-platform en probeert manieren te implementeren om de feedbackloop tussen prestaties en contentgeneratie te verbeteren.

Dimi Albers, Global CEO van Dept: “We zetten al meer dan zes jaar de AI-technologie in en helpen merken als Just Eat Takeaway om personalisatie op schaal te leveren en Philips om hun data effectiever te analyseren. We blijven de potentie van AI stimuleren en geloven dat het in de toekomst 80 procent van wat we doen als marketing- en techdienstverlener gaat ondersteunen.”

www.deptagency.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.