Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

Dentsu Creative Amsterdam heeft voor Rabobank een eindejaarscampagne ontwikkeld waarin wordt teruggeblikt op het afgelopen jaar. Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

De film van 1 minuut laat verschillende levensfasen en klantgroepen zien, waaronder studenten, starters op de woningmarkt, ondernemers en gezinnen. De campagne richt zich niet op feestdagen, maar op alledaagse bankzaken zoals betalen en ontvangen.

Transacties als verbindend thema

In de campagne vormen transacties de rode draad. Deze handelingen maken volgens Rabobank veel persoonlijke momenten mogelijk en onderstrepen de continue aanwezigheid van de bank in het dagelijks leven van klanten.

Bewuste timing rond de jaarwisseling

De commercial is gepland voor uitzending in december en januari. Deze periode sluit aan bij het terugkijken op het afgelopen jaar en het vooruitkijken naar wat komt. De film eindigt met de boodschap dat Rabobank ook het komende jaar klaarstaat op momenten die ertoe doen.

Pim Beekman, Managing Director Campaigns bij Dentsu Creative Amsterdam: "In plaats van een traditionele kerstcommercial hebben we gekozen voor een eindejaarsverhaal dat past bij de echte rol van Rabobank. Die rol zit niet in kerst zelf, maar in het hele jaar aanwezig zijn op dagelijkse, betekenisvolle momenten en dat vormt de basis van deze film."

De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. De productie en regie waren in handen van 100%. Voor de mediainzet werkte Rabobank samen met PHD Media en Mindshare.

www.dentsu.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu en KPN tonen kat Louis in filmische kerstcommercial

04-12-2025 | 12:00:00
KPN komt deze feestdagen met een kerstcampagne rond kat Louis, waarbij iedere scène is gemaakt met generative AI.

Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home

25-11-2025 | 10:23:24
De studie laat zien dat OOH in een tijd van versnipperde aandacht nog steeds een krachtig medium is.

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media

17-11-2025 | 12:33:00
De Britse krant The Sunday Times heeft dit weekend bericht over mogelijke interesse vanuit Havas om WPP over te nemens

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.