Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Dentsu Creative Amsterdam heeft voor Rabobank een eindejaarscampagne ontwikkeld waarin wordt teruggeblikt op het afgelopen jaar. Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.
De film van 1 minuut laat verschillende levensfasen en klantgroepen zien, waaronder studenten, starters op de woningmarkt, ondernemers en gezinnen. De campagne richt zich niet op feestdagen, maar op alledaagse bankzaken zoals betalen en ontvangen.
Transacties als verbindend thema
In de campagne vormen transacties de rode draad. Deze handelingen maken volgens Rabobank veel persoonlijke momenten mogelijk en onderstrepen de continue aanwezigheid van de bank in het dagelijks leven van klanten.
Bewuste timing rond de jaarwisseling
De commercial is gepland voor uitzending in december en januari. Deze periode sluit aan bij het terugkijken op het afgelopen jaar en het vooruitkijken naar wat komt. De film eindigt met de boodschap dat Rabobank ook het komende jaar klaarstaat op momenten die ertoe doen.
Pim Beekman, Managing Director Campaigns bij Dentsu Creative Amsterdam: "In plaats van een traditionele kerstcommercial hebben we gekozen voor een eindejaarsverhaal dat past bij de echte rol van Rabobank. Die rol zit niet in kerst zelf, maar in het hele jaar aanwezig zijn op dagelijkse, betekenisvolle momenten en dat vormt de basis van deze film."
De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam. De productie en regie waren in handen van 100%. Voor de mediainzet werkte Rabobank samen met PHD Media en Mindshare.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dentsu en KPN tonen kat Louis in filmische kerstcommercial
Dentsu Benelux onderzoekt aandacht en impact van Out of Home
Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne
Sunday Times: Havas heeft interesse in WPP Media
Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert