De Reclamefabriek: we mogen minder bescheiden zijn

[Interview] Marieke de Koning en Erik van de Kleut (De Reclamefabriek): Focus marketeers verschuift naar efficiëntie, schaalbaarheid en automatisering

De Reclamefabriek combineert techniek, creativiteit en efficiëntie. We spreken Marieke de Koning en Erik van de Kleut, Managing Partners van de Reclamefabriek. 

Wat is de Reclamefabriek?

De Reclamefabriek is dé marketingproductie powerhouse waar techniek, creativiteit en efficiëntie naadloos samenkomen. Het managen van de productie van reclamematerialen zit in ons DNA. Wij willen mooie creatieve dingen maken –snel, foutloos en kostenefficiënt. Hoe drukker het wordt, hoe sneller wij schakelen en hoe meer energie en plezier we uit ons werk halen.

Onze formule is simpel maar krachtig: de slimste software, het beste creatieve werk én de vriendelijkste service. Dit stelt marketingteams in staat om zich nog meer te richten op strategie, innovatie en groei, terwijl wij zorgen voor een soepel en efficiënt marketing productieproces.

Wat kan jullie bedrijf wat andere bedrijven niet kunnen?

Wat ons écht onderscheidt, is de unieke combinatie van creativiteit en eigen ontwikkelde software. Wij zijn geen traditioneel marketingproductiebureau of softwareleverancier, maar een partner die processen slimmer, sneller en efficiënter maakt.

Dankzij onze software Smart Content Manager, besparen klanten tot 30 procent aan tijd, waardoor marketeers zich kunnen richten op de kwaliteit van de output, in plaats van operationele rompslomp. Met ons team van creatives, developers en projectmanagers leveren we output van hoge kwaliteit, zonder de beperkingen van logge workflows. En doordat wij als een verlengstuk van het team van de klant opereren, ervaren klanten onze service als collega’s op afstand.

Onze synergie tussen software en creativiteit zorgt voor minder gedoe, meer efficiëntie en maximale impact voor merken.

Waarnaar vragen klanten in 2025, wat ze in 2020 nog niet deden?

De focus van marketeers verschuift steeds meer naar efficiëntie, schaalbaarheid en automatisering. Waar in 2020 nog veel marketingproductie handmatig gebeurde, staan nu AI en automatisering centraal in het waarborgen van merkconsistentie.

Vorig jaar hebben wij 40 interviews afgenomen met marketingdirecteuren en daaruit bleek dat bedrijven vooral worstelen met het structureren en beheren van marketingassets. Daarnaast is huisstijlbewaking en het bewaken van consistentie een tijdrovende uitdaging voor marketingteams. Ook wordt de druk op teams door capaciteitsbeperkingen steeds groter, waardoor de vraag naar slimme tools en efficiënte processen alleen maar toeneemt.

Met onze geoptimaliseerde fabrieksformule spelen wij hier proactief op in. We bieden klanten de software, structuur en creativiteit om sneller en consistenter te werken, met minimale inspanning en maximale impact.

Wat moeten marketeers doen om in 2025 succesvol te blijven in wat ze doen?

Marketeers die in 2025 succesvol willen zijn, moeten technologie slim benutten om hun teams efficiënter en effectiever in te zetten. Er ligt nog veel winst in het automatiseren van operationele en repeterende taken, zoals onder andere het verzamelen van promo-data voor marketingproducties.

Marketingdirecteuren ervaren steeds vaker de noodzaak om hun teams te ontlasten van het ‘gedoe’ rondom marketingproductie. Door automatisering slim in te zetten, kunnen teams zich weer richten op waar ze écht waarde toevoegen: innoveren en nieuwe creatieve toepassingen bedenken. Dit verhoogt niet alleen het werkplezier, maar draagt ook direct bij aan de groei van het merk.

Onze boodschap aan marketeers is helder; automatiseer waar het kan, zodat marketingteams zich kunnen focussen op wat écht het verschil maakt in het versterken van het merk.

Op welke wijze gebruikt jullie bedrijf op dit moment AI in de eigen operatie en voor klanten?

AI is een onmisbaar onderdeel geworden van ons werk. Dagelijks zetten we diverse AI-toepassingen in, van programmeren en beeldbewerking tot projectmanagement, altijd met als doel sneller en efficiënter te werken zonder concessies te doen aan kwaliteit.

Recent hebben we een retailmedia module ontwikkeld binnen onze softwareoplossing Smart Content Manager, waarmee klanten ruimtes binnen hun retailmediamiddelen eenvoudig kunnen verkopen, stroomlijnen en accorderen. Daarnaast zet onze creatieve studio AI in voor beeldcreatie, beeldbewerking en tekstgeneratie.

Wij waren zelfs de eersten met een volledig door AI-gegenereerde digitale folder. Bij De Reclamefabriek zien we AI niet als vervanging, maar als een kans om reclamematerialen slimmer, sneller en efficiënter te maken, wat perfect past bij onze missie.111

Welke nieuwe dingen gaan jullie doen in 2025?

In 2025 blijven we ons ontwikkelen als hét marketingproductie powerhouse. Dit betekent dat we onze software verder optimaliseren, zodat klanten nóg efficiënter kunnen werken. Daarnaast willen we onze bewezen fabrieksformule uitrollen naar nieuwe markten. Juist ook klanten die zelf een studio in huis hebben, kunnen wij heel goed helpen met onze technologie.

We mogen hierin ook best wat minder bescheiden zijn. Onze formule werkt, en we willen nog duidelijker laten zien hoe merken slimmer, sneller en stressvrijer kunnen werken. Via

webinars, whitepapers, nieuwsbrieven en workshops delen we onze expertise en bewijzen we dat onze fabrieksaanpak resultaat oplevert.

Waarom software ontwikkelen als creatief bureau?

Acht jaar geleden startten we met de ontwikkeling van onze eigen softwareoplossingen, gebaseerd op ons eigen klantonderzoek waaruit bleek dat marketeers zelf eenvoudig doorvertalingen wilden maken binnen bestaande designs. Dit leidde tot de lancering van Smart Content Creator, gevolgd door Smart Content Manager. Met deze oplossing worden grote hoeveelheden productinformatie efficiënt beheerd, verwerkt en geaccordeerd. Waardoor de content creatie van chaos naar structuur wordt getransformeerd.

Bij De Reclamefabriek geloven we dat techniek en creativiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. In de snel veranderende marketingwereld is het niet genoeg om alleen creatieve marketingmaterialen te leveren; het proces erachter moet net zo slim en efficiënt zijn. Daarom ontwikkelen wij software die marketingproductie versnelt, vereenvoudigt en optimaliseert, waardoor teams zich kunnen focussen op échte waarde toevoegen aan het merk.

Door softwareontwikkeling in eigen huis te houden, combineren we het beste van twee werelden: het beste creatieve werk leveren, ondersteund door slimme technologie die het hele proces moeiteloos laat verlopen. Geen keuze tussen creativiteit of automatisering, want wij geloven in de kracht van de combinatie!

www.de-reclamefabriek.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Vacatures] De Reclamefabriek zoekt een Hoofd Account

25-03-2025 | 09:42:00
De Reclamefabriek is per direct op zoek naar een Hoofd Account

[Vacatures] De Reclamefabriek zoekt een Junior DTP’er

29-01-2025 | 08:53:00
De Reclamefabriek is per direct op zoek naar een Junior DTP’er

[Marketing Report TV] Marieke de Koning over De Reclamefabriek en de ontwikkelingen binnen het marketingvak

09-12-2024 | 09:40:49
Marieke de Koning is Managing Partner bij De Reclamefabriek. Te gast bij Marketing Report TV praat zij over haar bedrijf en de veranderingen binnen het marketingvak en de problemen en kansen die daar uit ontstaan. 

[Vacatures] De Reclamefabriek zoekt een Content Manager

16-10-2024 | 09:32:00
De Reclamefabriek is per direct op zoek naar een Content Manager

De Reclamefabriek stroomlijnt Subways Footlong Sidekicks-campagne in Nederland

20-09-2024 | 08:47:00
Door hun aanpak, ondersteund door de Smart Content Manager software, konden zij zorgen voor een consistente en efficiënte uitvoering
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.