De Media Maatschap sluit zich aan bij Candid en fuseert met STROOM

Candid maakt bekend dat De Media Maatschap zich aansluit bij het Candid-platform. STROOM – sinds 2017 onderdeel van Candid – en De Media Maatschap fuseren tot een mediabureau met vestigingen in Amsterdam en Rotterdam. Samantha Catsburg (STROOM) en Willem-Jan Nouwens en Michael Gottmer (beiden De Media Maatschap) voeren gezamenlijk het management over het nieuwe bureau.

Edward Knol, Chief Operating Officer Candid: “Met M2Media, BBK en STROOM hadden we al een sterke positie op het gebied van mediastrategie-, planning en inkoop. De toevoeging van De Media Maatschap en de samenvoeging met STROOM is voor ons een strategisch belangrijke stap. Met de fusie verstevigen wij onze positie nog verder op het gebied van centrale media-inkoop. Hiermee schuiven we, voor wat betreft het volume van media-investeringen, naar een nog sterkere positie in de Nederlandse markt.”

De Media Maatschap is in 2002 opgericht, gevestigd in Amsterdam en werkt voor meer dan 50 bekende adverteerders. Willem-Jan Nouwens, De Media Maatschap: “STROOM is altijd onze Rotterdamse evenknie geweest met dezelfde manier van werken op klanten. Met deze fusie hebben onze klanten al direct toegang tot de aanvullende communicatiedisciplines binnen het Candid-platform. Voor ons een belangrijke aanwinst, aangezien de samenhang tussen media en andere communicatiedisciplines meer dan ooit relevant is voor het succes van campagnes.”

Samantha Catsburg, Agency lead STROOM: “STROOM en De Media Maatschap vertonen veel overeenkomsten; de werkwijze en cultuur van de beide bureaus liggen dicht bij elkaar. We hebben beiden een enorme focus op onze klanten, wat zich vertaalt in een hoge klanttevredenheid en lange klantrelaties. De Media Maatschap is een aanvulling door hun ervaring met bijvoorbeeld dashboarding, terwijl in ons team de bredere marketingscope aanwezig is. Zo vullen we elkaar aan en bouwen we voort. Met deze samenvoeging vergroten we onze inkoopkracht terwijl we de service-aspecten, die zo belangrijk zijn, behouden.”

www.demediamaatschap.nl
www.stroom.com
www.candidplatform.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.