DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal

DDMA heeft een whitepaper gepubliceerd waarin het het volledige proces van postcampagnes inzichtelijk maakt. Van klantdata tot bezorging biedt het document handvatten voor effectievere en duurzamere fysieke marketing.

In De Gehele Postketen in Beeld: Van Data tot Resultaat laat DDMA zien hoe regie over de hele keten leidt tot meer effect en minder verspilling. De publicatie bevat praktijkvoorbeelden, stappenplannen en interviews met experts.

Vijf schakels in de postketen

Het whitepaper beschrijft vijf onderdelen van een succesvolle fysieke campagne:

  • Data-inzet: segmentatie gericht op relevantie.
  • Vormgeving: rol van visuele keuzes en tone-of-voice.
  • Productie: aandacht voor efficiëntie en duurzaamheid.
  • Verspreiding: strategie bij distributie.
  • Resultaat en waarde: meten van conversie en klantwaarde.

Judith Oude Sogtoen, directeur bij DDMA: "Wie denkt vanuit de gehele keten, krijgt grip op het eindresultaat. Dit whitepaper laat zien hoe keuzes in data, ontwerp, productie en verspreiding elkaar beïnvloeden – en hoe je daar als marketeer voordeel uit haalt."

Van strategie tot uitvoering

De publicatie is gericht op professionals die fysieke communicatie willen inzetten als volwaardig onderdeel van hun marketingstrategie. Het biedt inzichten voor:

  • Marketeers die meer grip willen op offline kanalen.
  • Teams die zoeken naar duurzamere campagnevormen.
  • Bedrijven die willen sturen op conversie en merkbeleving.

Het whitepaper De Gehele Postketen in Beeld is gratis beschikbaar via deze link.

 

www.ddma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

Cees Faes: De handschoenen uit

02-10-2025 | 14:57:41
We hebben een nieuw manifest: de Pitchcode 2025.

Seeders benoemt Chris de Vries tot CTO

02-10-2025 | 09:20:54
Hij start per direct en gaat leidinggeven aan de technologische koers van het internationale marketingbureau.

Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?

30-09-2025 | 16:32:09
In deze aflevering analyseren we de laatste onderzoeksresultaten van GfK, Spotta en NMO en bekijken we de toekomst van folders als marketinginstrument.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.