DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal

DDMA heeft een whitepaper gepubliceerd waarin het het volledige proces van postcampagnes inzichtelijk maakt. Van klantdata tot bezorging biedt het document handvatten voor effectievere en duurzamere fysieke marketing.

In De Gehele Postketen in Beeld: Van Data tot Resultaat laat DDMA zien hoe regie over de hele keten leidt tot meer effect en minder verspilling. De publicatie bevat praktijkvoorbeelden, stappenplannen en interviews met experts.

Vijf schakels in de postketen

Het whitepaper beschrijft vijf onderdelen van een succesvolle fysieke campagne:

  • Data-inzet: segmentatie gericht op relevantie.
  • Vormgeving: rol van visuele keuzes en tone-of-voice.
  • Productie: aandacht voor efficiëntie en duurzaamheid.
  • Verspreiding: strategie bij distributie.
  • Resultaat en waarde: meten van conversie en klantwaarde.

Judith Oude Sogtoen, directeur bij DDMA: "Wie denkt vanuit de gehele keten, krijgt grip op het eindresultaat. Dit whitepaper laat zien hoe keuzes in data, ontwerp, productie en verspreiding elkaar beïnvloeden – en hoe je daar als marketeer voordeel uit haalt."

Van strategie tot uitvoering

De publicatie is gericht op professionals die fysieke communicatie willen inzetten als volwaardig onderdeel van hun marketingstrategie. Het biedt inzichten voor:

  • Marketeers die meer grip willen op offline kanalen.
  • Teams die zoeken naar duurzamere campagnevormen.
  • Bedrijven die willen sturen op conversie en merkbeleving.

Het whitepaper De Gehele Postketen in Beeld is gratis beschikbaar via deze link.

 

www.ddma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Zwitsal inspireert ouders en versterkt merkvoorkeur

17-06-2025 | 10:42:09
Om hun status als marktleider te verstevigen sloegen Zwitsal, StudioM en DPG Media de handen ineen.

[Vacatures] Spotta zoekt een Manager Marketing & Communicatie

16-06-2025 | 10:33:10
Spotta is per direct op zoek naar een Manager Marketing & Communicatie - Utrecht/Hybride (40uur)

CNX 2025 dag 2: Agentic AI centraal

16-06-2025 | 09:47:00
In dit verslag deelt David de Jong, journalist van Marketing Report, zijn indrukken van de tweede dag van het congres.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager

16-06-2025 | 09:14:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Accountmanager Utrecht/ Noord- Holland

Arjan Pomper wordt CEO van 62MILES

16-06-2025 | 08:40:00
Met steun van Vectis Private Equity werkt 62MILES al enkele jaren aan de uitbreiding van de groep.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.