DDB ontwikkelt eerste campagne voor Beter Bed

Slaapspecialist Beter Bed lanceert zijn merkconcept Bed, Beter Bed. Met deze campagne zet Beter Bed een volgende stap in het claimen van het verband tussen beter slapen en een beter leven. Dit doen ze met de boodschap: je leven wordt beter als je slaapt in een Beter Bed. De campagne, inclusief commercial, werd ontwikkeld door DDB Retail.

Bed, Beter Bed: verschil direct voelbaar

Met Beter in de merknaam, vindt de slaapspecialist ook dat ze in haar campagnes moet laten zien wat er beter kan. De campagne toont het verschil dat consumenten kunnen ervaren wanneer zij slapen op een bed van Beter Bed. In de eerste commercial worden drie personages gevolgd die, zodra ze in een bed van Beter Bed slapen, direct energieker, vrolijker en productiever wakker worden. Het verhaal eindigt bij het laatste personage in de winkel, waar een slaapexpert klaarstaat voor deskundig advies. Een belangrijk onderdeel hiervan is de Beter Slapen iD – een uitgebreide lichaamsscan die met onder meer objectieve en onafhankelijke data helpt om het juiste matras te vinden.

Op elk niveau beter zijn

Perijn Hoefsloot, Director Strategic Business Development bij Beter Bed: "Met Bed, Beter Bed laten we zien wat beter slapen oplevert en claimen we beter leven. Deze campagne gaat verder dan alleen slaapadvies en producten; het nieuwe concept verplicht ons om op elk niveau – zowel merk- als salesgericht – beter te zijn. We willen Nederland laten ervaren hoe beter slapen uiteindelijk leidt tot een beter leven."

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met DDB, belicht niet alleen de waarde van een goed bed, maar ook de duurzaamheid van de boodschap. Sander Litjens, creatief directeur DDB: "Met deze eerste commercial willen we vooral dat de boodschap beklijft bij heel Nederland. Een memorabel construct met veel mileage. We geloven er heilig in dat deze campagne even lang mee kan als een kwalitatieve boxspring. Dat is dus een hele tijd."

Integrale aanpak van omnichannel-campagne

Perijn vervolgt: "Samen met ons reclamebureau DDB en mediabureau Zigt hebben we vanaf de eerste briefing nauw samengewerkt om deze omnichannel campagne zorgvuldig te ontwikkelen. Hierdoor konden we het concept en de media-inzet direct perfect op elkaar afstemmen. De eerste pre-test van neuromarketing research bureau Unravel toont veelbelovende resultaten en we zijn nu vooral benieuwd naar de reactie van het grote publiek op de campagne."

Credits:

Opdrachtgever: Beter Bed; Perijn Hoefsloot – Verantwoordelijk voor Marketing en Strategic Business Development; Femke Verheuvel – Lead Creative Brand Design; Nadieh Cissen – Manager Branding, Content en PR | Bureau: DDB Retail | Productiemaatschappij: Hazahah | Regie: Rob Lücker | Offline: Ronnie | Online/Grade: De Compound | Muziek: Remus Ockels | Sound design en voice-over: Public Audio | Muziek: Raymus Ockels | Sound: Public Audio | Mediabureau: ZIGT | Onderzoeksbureau: Unravel

www.ddbamsterdam.nl

www.beterbed.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Deze commercials maken kans op Gouden Loeki

06-05-2025 | 09:42:00
De tien commercials die kans maken op de Ster Gouden Loeki over het eerste kwartaal van 2025 zijn bekendgemaakt.

DDB Amsterdam wint Vitakruid-pitch

29-04-2025 | 09:03:00
De partijen gaan samenwerken om de kwaliteit van de producten van Vitakruid onder de aandacht te brengen via creatieve concepten

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Finalisten Gouden Loekie bekend

19-02-2025 | 08:58:00
De strijd om de dertigste Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de finalisten.

Luuk van de Put en Jurre van de Ven starten bij DDB

22-01-2025 | 09:44:00
Per 1 februari starten Luuk van de Put en Jurre van de Ven als creatief team bij DDB Amsterdam.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.