Dawn verzorgt outdoor-gedeelte Zilveren Kruis-campagne

Zilveren Kruis lanceert een campagne rondom goede voornemens. Dawn nam het outdoor-gedeelte van Gouden Voornemens voor haar rekening.

De campagne is het resultaat van de Ocean Outdoor Creative Competition, waarbij Dawn en Zilveren Kruis samen ruim 250.000 euro aan mediawaarde wonnen. Naast de 2e plaats (categorie commercieel) won Dawn ook met werk voor Oxfam Novib (1e plaats non-profit) en het Nederlands Filmfestival (3e plaats non-profit).

Interactieve billboards

De zorgverzekeraar neemt goede voornemens en de druk die we onszelf daarbij opleggen, met een knipoog op de hak. Met een door Dawn ontwikkeld outdoor-concept dat gebruikmaakt van Ocean Outdoors interactieve billboards, verrast Zilveren Kruis nietsvermoedende voorbijgangers door tekstballonnen met iets té goede voornemens boven hun hoofden te laten verschijnen, zoals Dry January t/m maart, 365 legdays of Alleen nog maar door m’n neus ademen.

Laagdrempelige Gouden Voornemens

De boodschap luidt: Goede voornemens moeten wel een beetje leuk blijven. Ga daarom dit jaar voor gouden voornemens. Waarna er wordt verwezen naar een door Yune ontwikkelde actiepagina met daarop een aantal laagdrempelige Gouden Voornemens, oftewel voornemens die je wél kunt volhouden.

Ontspannen het jaar in

Frenkel Schönfeld, creatief directeur bij Dawn: "Goede voornemens zorgen er vaak voor dat we het nieuwe jaar al gestrest beginnen. Niet zo gezond dus. Door deze traditie op de hak te nemen, willen we bij iedereen de druk een beetje van de ketel halen en ontspannen het nieuwe jaar in helpen gaan.”

De campagne is te zien op outdoors in Westfield Mall of the Netherlands, Nieuwegein Cityplaza en diverse schermen in Hilversum.

Credits:

Klant: Zilveren Kruis | Bureau: Dawn. A Springbok Agency | Productie: Ocean Outdoor, Yune

www.springbokagency.com

www.dawn.nl

www.zilverenkruis.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.