Dawn ontwikkelt campagne van de Baak met pleidooi voor intuïtie

Het creatieve bureau Dawn heeft voor De Baak een vervolg op de campagne Stop. Dat geeft ruimte ontwikkeld. De campagne is gericht op voelen, een volgens de Baak belangrijk aspect van leiderschap.

Volgens trainingsinstituut de Baak worstelen veel leiders met het nemen van beslissingen voor hun organisatie of het bepalen van hun eigen koers. Analysis paralysis is een herkenbaar fenomeen in deze tijd. We raken verstrikt in het overanalyseren van beslissingen en zoeken in een wereld vol data en voortdurende verandering naar houvast. In een wereld vol keuzes is nadenken alleen niet genoeg.

Denken + voelen = weten

Daarom brengt de Baak een ode aan voelen: de kracht van intuïtie. Intuïtie is een verfijnd instrument dat, net als rationeel denken, getraind kan worden. Een leider die gevoel betrekt bij beslissingen, wordt al snel als irrationeel bestempeld.

Sturen op waarden, ervaringen en onderbuikgevoel is echter niet hetzelfde als lukraak naar emoties handelen. Bij elke beslissing vertrouwen we deels op ratio en deels op intuïtie; de juiste balans vinden is de kracht van een leider.

Oftewel: denken plus voelen is weten. Dit gegeven staat centraal in zowel de campagne als in de trainingen van de Baak, waar mensen de ruimte vinden om ook naar hun gevoel te luisteren.

Justine Passera, Marketing & Communicatie Manager bij de Baak: “Bij de Baak weten we dat bij complexe vraagstukken de doorbraak vaak ontstaat wanneer er naast de rationele argumenten ook over de onderliggende gevoelens gepraat wordt.

Maar men dit laatste vaak niet durft. Daarom leren we deelnemers emotionele intelligentie in te zetten om prestaties te verbeteren. We wisten dat we hiermee een relevant inzicht te pakken hadden.”

Na het stoppen

In de eerste merkcampagne met Dawn riep de Baak op om te stoppen met alles wat voortkomt uit de professionele, maatschappelijke en persoonlijke druk om meer te doen. Die campagne, samen met een vernieuwing van de merkidentiteit, leverde een zilveren merk-Effie op, inclusief maatschappelijke plus.

Met dit tweede hoofdstuk van de campagne geeft de Baak hier een vervolg aan.

Justine Passera, Marketing & Communicatie Manager de Baak:  “Verrassend en vernieuwend, maar toch consistent in herkenbaarheid. Dat was de opdracht. We zetten hiermee de volgende stap in het verstevigen van ons merk.”

Een campagne op gevoel

In de campagne zit de Baak dicht op de mens en de stressvolle wereld van piekeren en overdenken. Net als in de vorige campagne volgt daarna de verlossing: je weet het pas als je het voelt.

Deze gedachte en dit gevoel worden doorgetrokken in de rest van de campagne, die op televisie, radio, sociale media en online verschijnt. Alles speelt zich af binnen de herkenbare merkwereld van de Baak, waar de afgelopen jaren samen met Dawn aan is gebouwd.

Sharon de Graaf, creative director bij Dawn: “De kunst na zo'n succesvolle eerste campagne is dat je de lijn weet vast te houden én weer weet te verrassen. Samen met de Baak hebben we met de campagne onze intuïtie gevolgd en daardoor een flinke stap vooruit gezet met het merk. Hiermee toont de Baak haar leiderschapsrol in de sector. Daarnaast hoop ik natuurlijk dat deze campagne ook weer breed cultureel klikt.”

Credits:

Klant: de Baak | Bureau: Dawn | Productiemaatschappij: Bonkers United | Regie: Bram Schouw | Fotografie: Lotte van Raalte

www.dawn.nl

www.debaak.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.