David Schotting en Fouad El Hamdaoui Head of Studio bij Somention

David Schotting en Fouad El Hamdaoui treden in dienst als Head of Studio en Creative Director bij Somention. Zij gaan samen met huidig Executive Creative Director Vivian Kowalski de creatieve teams leiden. Vivian Kowalski versterkt hiermee haar focus op de creatieve koers en groei van het social media bureau. Het bureau werkt voor (internationale) klanten als ASAHI Group (Grolsch, Peroni, Viper), Fleurop, Domino’s Pizza, Mediamarkt Benelux, Driscoll’s EU en Lamb Weston EMEA.

David Schotting

David Schotting is gestart als Head of Studio bij Somention, waar hij verantwoordelijk is voor het team van specialisten, in onder andere motion design, 4D & AI. Eerder werkte hij als Creative Director Studio bij Blauw Gras. Met zijn oog voor innovatie, procesoptimalisatie en creatie wil hij het allerbeste halen uit Somention. David Schotting: "Ik wil ervoor zorgen dat men plezier beleeft in het proces, terwijl we tegelijkertijd vasthouden aan het snelle en flexibele karakter van Somention. Mijn ultieme ambitie? Een werkomgeving van niveau bewaken waarin iedereen open staat om van elkaar te leren, ongeacht achtergrond en ervaring."

Fouad El Hamdaoui

Vanaf 1 juni start Fouad El Hamdaoui, na 13 jaar actief te zijn in het vak bij onder andere We Are Blossom, A Friend of Mine — onderdeel Dept, als Creative Director. Zijn focus zal liggen op de verdere ontwikkeling van het creatieve team. Fouad El Hamdaoui: "Mijn freelance carrière na acht maanden beëindigen om terug in dienst te gaan, stond niet in de planning. Somention bestaat uit een ontzettende creatieve en ambitieuze groep mensen. Om daar onderdeel van te mogen zijn en mee te kunnen bouwen aan een nieuw hoofdstuk, daar heb ik geen nee op kunnen zeggen."

Creatief opschalen

Charlotte Koeleman, Managing Partner, Somention: "De keuze om creatief op te schalen is strategisch. Om de kwaliteit te bewaken en tegelijkertijd onze groeiambities te behalen, zowel in Nederland als internationaal moeten we blijven groeien. Op dit moment zijn we met een team van 65 mensen, 12 nationaliteiten en willen we voorop blijven lopen binnen het Europese social media speelveld. Een expert blijven, geen generalist worden, dat betekent investeren en blijven leren."

www.somention.com

Lees ook:

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

ICMA 2025 - Kraampje van Koophandel

25-09-2025 | 10:26:00
Een van de grootste uitdagingen voor KVK is het versterken van de maatschappelijke waarde van het merk.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

Shopsuite/Discover Media neemt LinkPizza na faillissement over

23-09-2025 | 22:30:00
Shopsuite heeft op 15 september 2025 de activa van influencer- en marketingplatform LinkPizza overgenomen. Daarmee maakt Linkpizza een doorstart.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.