Dékuple Group neemt DotControl en Selmore over

De meerderheid  van de aandelen van het creatieve bureau Selmore en het digitale bureau DotControl  zijn overgenomen door de Franse Dékuple Group, speler in datamarketing en communicatie. Dékuple wil met de integratie van deze twee entiteiten internationale klanten beter van dienst zijn. Daarnaast is de overname onderdeel van de groeistrategie van  Dékuple en het uitbreiden van zijn expertseportfolio in het multi-ondernemersmodel van Dékuple.

DotControl en Selmore zullen fuseren en gaan opereren onder één propositie en één naam.

DotControl, een toonaangevend digitaal engagementbureau gevestigd in Rotterdam, werd ook opgericht in 2005. Het bureau, geleid door Mark Landman en Rutger Buijzen, is gespecialiseerd in strategische digitale projecten en het ontwerpen en ontwikkelen van digitale oplossingen voor grote klanten, waaronder grote medianetwerken zoals Disney, DPG Media en Talpa Network, APG, Škoda en de voetbalclub Feyenoord. Met hun hoge technische vaardigheden en digitale creativiteit won DotControl talrijke digitale en innovatieprijzen zoals Lovies, Webby's, DIA's, Epica's en ADCN Creativity Awards.

Selmore, een strategisch en creatief bureau gevestigd in Amsterdam, werd in 2005 opgericht door onder andere Diederick Hillenius. Onder leiding van Anja Froeling staat het bureau bekend om de innovatieve guiding ideas die hebben geleid tot impactvolle strategieën, ontwerpen en campagnes voor toonaangevende merken zoals Škoda, Domino's Pizza, Perfetti van Melle en ASN Bank. Selmore trok talrijke klanten aan en won belangrijke nationale en internationale prijzen zoals Effies, Esprix en vele creatieve prijzen, waaronder de D&AD Graphite Pencil, Cannes Lions, Epica's en ADCN Awards.

Door de krachten te bundelen, creëren DotControl en Selmore een volgende generatie bureaumodel in Nederland. Dit model biedt strategische oplossingen door data, technologie en creativiteit te combineren, afgestemd op de veranderende behoeften van de markt.

Deze overname markeert volgens Dékuple een volgende stap in zijn Europese groeistrategie. Deze is gebaseerd op een model dat organische initiatieven en gerichte overnames combineert. De Groep streeft ernaar de activiteiten te diversifiëren en het aanbod uit te breiden om de belangrijkste klanten internationaal beter van dienst te zijn. Door gebruik te maken van het multi-ondernemersmodel, benut Dékuple de synergieën en complementaire expertise van de geïntegreerde entiteiten, terwijl hun strategische en operationele autonomie behouden blijft. Selmore en DotControl behouden als ondeel van de  Dékuple Group hun onafhankelijkheid terwijl ze profiteren van de commerciële kansen en vaardigheden die het Dékuple-ecosysteem biedt.

Bertrand Laurioz, CEO van de Dékuple Group: "We hebben al een internationale aanwezigheid in de VS, China, Duitsland, Portugal en Spanje. Ons doel is om onze voetafdruk in Europa verder te versterken, terwijl we onze expertise verbeteren om te voldoen aan de transnationale behoeften van onze belangrijkste klanten. We zijn verheugd om Selmore, DotControl en hun 50 medewerkers te verwelkomen in het ecosysteem van creatieve en marketingbureaus van de Dékuple Group. Deze samenwerking stelt hen in staat om samen hun aanbod in Europa uit te breiden, terwijl ze nieuwe datagestuurde prestatieoplossingen aan hun klanten bieden. Tegelijkertijd stelt het Dékuple in staat om de belangrijkste klanten beter van dienst te zijn en te reageren op transnationale aanbestedingen."

Mark Landman, managing partner DotControl: "Toen Dékuple ons benaderde, hebben we Selmore gelijk meegenomen naar Parijs. We weten al jaren het beste in elkaar naar boven te halen omdat we dezelfde cultuur, visie en ambitie delen. Met Selmore realiseren we creatief onderscheidende digitale platformen, content en campagnes. Dankzij Dékuple wordt ons speelveld een stuk groter en hebben we toegang tot meer data intelligence.

Anja Froeling, managing partner Selmore: "We hebben in DotControl en Dékuple onze gelijken gevonden. Ons nieuwe partnership is niet de zoveelste consolidatie, we blijven samen ondernemen. Met DotControl zijn we in staat om onze Guiding Ideas nog beter te onderbouwen met data en de creatieve ideeën waar te maken op alle digitale platforms en in journeys. Onze manier van samenwerken sluit perfect aan bij het Europese model van Dékuple.

Deze strategische alliantie vertegenwoordigt een belangrijke mijlpaal voor de drie bedrijven terwijl ze samenwerken om nieuwe marktkansen te ontsluiten, waarde te creëren voor klanten en de toekomst van marketing en communicatie in heel Europa vorm te geven.

Samen genereren Selmore en DotControl een jaarlijkse netto-omzet van ongeveer 7 miljoen euro, met een brutomarge van meer dan 5 miljoen euro. Beide bedrijven zullen vanaf 1 januari 2025 worden geconsolideerd in de rekeningen van Dékuple.

www.selmore.com

www.dotcontrol.com

www.dekuple.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Selmore ontwikkelt Pak lekker uit-campagne voor Look-O-Look

17-04-2025 | 18:28:00
De campagne is bedoeld als uitnodiging om het leven minder serieus te nemen en vaker buiten de lijntjes te kleuren.

Selmore ontwikkelt jubileumcampagne voor KNGF Geleidehonden

26-03-2025 | 11:12:00
Onder het thema 90 jaar hondenhelden wordt met een animatiefilm aandacht gevraagd voor het werk van KNGF en de steun die daarvoor nodig is.

[Bob's World View] Wat de laatste F&O-ontwikkelingen voorspellen

20-01-2025 | 18:19:00
Het jaar is begonnen met ingrijpende verschuivingen in de reclame- en marketingindustrie, grotendeels aangedreven door fusies en overnames (M&A).

Selmore neemt afscheid van ASN Bank met fabeldieren Linkedin campagne

23-12-2024 | 14:47:00
Na acht jaar komt er een einde aan de ASN Bank campagne met de bekende fabeldieren. Via Linkedin nemen ze hoogstpersoonlijk afscheid van het merk onder de welbekende noemer #opentowork

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.