Contentmarketingbureau iMediate neemt ZB over

Contentmarketingbureau iMediate uit Hilversum neemt het in Ede gevestigde ZB Communicatie & Content over. Met het samengaan ontstaat een end-to-end bureau met dertig specialisten voor strategie, digital, creatie en productie.

Joost Driessen, directeur/eigenaar van iMediate: "ZB is een prijswinnend, strategisch sterk bureau dat bekend staat om haar creatieve, digitale oplossingen voor klanten. Ik ken en volg het bureau al heel lang en ik zeg het maar even zoals ik het voel: ik ben verdomd blij en trots op deze acquisitie."

Gerenommeerde opdrachtgevers

ZB bestaat sinds 1991 en werkt al meer dan dertig jaar voor gerenommeerde opdrachtgevers als BPD/Bouwfonds, PGGM, SNS Bank, Achmea, Sociaal Economische Raad, Wageningen Universiteit en de KNVB.

iMediate heeft als ervaren contentmarketingbureau een sterke positie in (food)retail en werkt onder meer voor Sligro en Superunie. Het bureau in Hilversum exploiteert daarnaast eigen B2B contentplatforms voor professionals in entertainment, ICT en duurzame voedselproductie. iMediate beschikt over in-house kook-, foto/video- en podcaststudio’s.

Robbert Zantinge, eigenaar van ZB: "De bureaus zijn vergelijkbaar en complementair en de business sluit eigenlijk naadloos aan. Net als iMediate ontwikkelt ZB contentstrategieën, campagnes, videoproducties, magazines en online platforms. Tegelijk versterken de teams elkaar met specifieke competenties en wordt het dienstenportfolio naar al onze klanten nog sterker en diverser."

Managementteam

Wynet Kalf, nu Managing Director van ZB en daarvoor commercieel directeur van online bureau Presenter, krijgt de dagelijkse leiding. Het managementteam bestaat daarnaast uit Merijn Aalbers en Joost Driessen.

Merijn Aalbers kwam vorig jaar over van bureau LVB en is nu digital strateeg bij ZB. Hij wordt binnen het bureau eindverantwoordelijk voor strategie, digital en creatie. Joost Driessen is een ervaren media-ondernemer. Hij was als investeerder, eigenaar en directielid betrokken bij meerdere bureaus. Hij zal zich gaan richten op business development en de verdere uitbouw van het bureau. Ook Robbert Zantinge, eigenaar van ZB, blijft als strategisch adviseur aan het bureau verbonden.

www.imediate.nl

www.zb.nl

Lees ook:

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Marelle van Beerschoten keynote spreker iO-congres

11-11-2025 | 09:58:53
Ze deelt het podium met gedragswetenschapper Michaël Van Damme en ondernemer, journalist en uitgever Alexander Klöpping.

Trojan Monkeys gaat social content Flink maken

06-11-2025 | 11:10:36
Met deze stap wil de bezorgsupermarkt haar positie als supermarkt aan huis sterker neerzetten en dat duidelijker laten terugkomen in de sociale kanalen.

Michaël Van Damme spreker op Contentmarketing & Webredactie 2025

28-10-2025 | 16:56:00
Tijdens zijn sessie laat hij zien hoe AI organisaties helpt om razendsnel grote groepen te bereiken, zonder de persoonlijke verbinding te verliezen.

Matter verenigt labels en richt zich op merken en retailmedia

16-10-2025 | 09:00:00
Matter werkt voortaan wereldwijd onder één naam. De labels MPG, SOCIAL.INC, Gicom en Matter New York verdwijnen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.