[Column] Rogier Bruggeman (ZIGT): Freedom to grow

2021 is voor ons een bijzonder jaar. Allereerst omdat we 1 april 20 jaar bestonden. Helaas konden we dat nog niet grootschalig doen, maar dat gaan we later in 2021 uiteraard wel inhalen.

Daarnaast introduceren we een aangescherpte positionering onder de noemer Freedom to grow. Freedom is het fundament van ons DNA als bureau, maar we zien dat we een steeds breder speelveld hebben waarin we opereren. We verbreden onze horizon steeds meer doordat onze klanten steeds complexere vraagstukken bij ons neerleggen. Dit vraagt om het combineren van bestaande met nieuwe disciplines en blikvelden. De aanpassing van Freedom of media naar Freedom to grow past hierbij. Op het oog wellicht een klein verschil, maar het tekent precies de uitdagingen waar ZIGT samen met onze klanten voor staan. De gesprekken die wij elke dag met onze klanten voeren gaan veel breder dan mediavraagstukken, maar groei staat eigenlijk altijd centraal.

Groei in omzet, groei in waarde, groei in bekendheid, groei in of van medewerkers of andere vormen van groei. Media is daarbij een middel, maar groei wordt altijd gerealiseerd in combinatie met andere factoren. En met name die krijgen een steeds nadrukkelijkere rol binnen ZIGT voor de veelheid en diversiteit aan klanten. Hiermee vullen we voor hen zowel media- als marketing- en businessvraagstukken in.

We hebben ook de organisatie hier dit jaar op aangepast en werken nu vanuit vier dienstenclusters: Strategy & Insights, Media Consultancy, Performance Marketing en Creation & Development. Deze staan uiteraard in nauwe verbondenheid met elkaar, want voor veel klanten spelen de diensten en mensen binnen meerdere clusters een sterke rol. De mensen vormen één team voor een klant. En met name op Performance Marketing breiden we fors uit in 2021.

De belangrijkste stap die we natuurlijk ook hopen te zetten in 2021 is de terugkeer naar elkaar. Digitaal werken lukt prima, maar je mist elkaar en de gezellige momenten gewoon. Die momenten zijn  onherroepelijk toch minder van achter een scherm. ZIGT heeft een sterke sociale cultuur en je merkt dat die het afgelopen jaar door grotendeels fysieke afwezigheid een inhaalslag te maken heeft.  Natuurlijk houden we nog een vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Zodra het weer kan gaan we in elk geval ons 20 jarig jubileum eerst maar eens groots vieren.

Rogier Bruggeman is directuer van ZIGT Mediabureau

www.zigt.nl

Zie ook: ZIGT positioneert zich met Freedom to grow

Deze colum is onderdeel van [Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Dit forum staat hier


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.