[Column] Rogier Bruggeman (ZIGT): Freedom to grow

2021 is voor ons een bijzonder jaar. Allereerst omdat we 1 april 20 jaar bestonden. Helaas konden we dat nog niet grootschalig doen, maar dat gaan we later in 2021 uiteraard wel inhalen.

Daarnaast introduceren we een aangescherpte positionering onder de noemer Freedom to grow. Freedom is het fundament van ons DNA als bureau, maar we zien dat we een steeds breder speelveld hebben waarin we opereren. We verbreden onze horizon steeds meer doordat onze klanten steeds complexere vraagstukken bij ons neerleggen. Dit vraagt om het combineren van bestaande met nieuwe disciplines en blikvelden. De aanpassing van Freedom of media naar Freedom to grow past hierbij. Op het oog wellicht een klein verschil, maar het tekent precies de uitdagingen waar ZIGT samen met onze klanten voor staan. De gesprekken die wij elke dag met onze klanten voeren gaan veel breder dan mediavraagstukken, maar groei staat eigenlijk altijd centraal.

Groei in omzet, groei in waarde, groei in bekendheid, groei in of van medewerkers of andere vormen van groei. Media is daarbij een middel, maar groei wordt altijd gerealiseerd in combinatie met andere factoren. En met name die krijgen een steeds nadrukkelijkere rol binnen ZIGT voor de veelheid en diversiteit aan klanten. Hiermee vullen we voor hen zowel media- als marketing- en businessvraagstukken in.

We hebben ook de organisatie hier dit jaar op aangepast en werken nu vanuit vier dienstenclusters: Strategy & Insights, Media Consultancy, Performance Marketing en Creation & Development. Deze staan uiteraard in nauwe verbondenheid met elkaar, want voor veel klanten spelen de diensten en mensen binnen meerdere clusters een sterke rol. De mensen vormen één team voor een klant. En met name op Performance Marketing breiden we fors uit in 2021.

De belangrijkste stap die we natuurlijk ook hopen te zetten in 2021 is de terugkeer naar elkaar. Digitaal werken lukt prima, maar je mist elkaar en de gezellige momenten gewoon. Die momenten zijn  onherroepelijk toch minder van achter een scherm. ZIGT heeft een sterke sociale cultuur en je merkt dat die het afgelopen jaar door grotendeels fysieke afwezigheid een inhaalslag te maken heeft.  Natuurlijk houden we nog een vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Zodra het weer kan gaan we in elk geval ons 20 jarig jubileum eerst maar eens groots vieren.

Rogier Bruggeman is directuer van ZIGT Mediabureau

www.zigt.nl

Zie ook: ZIGT positioneert zich met Freedom to grow

Deze colum is onderdeel van [Forum] Welke stappen zet jouw mediabureau in 2021?

Dit forum staat hier


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.