Code d’azur en Ocean Outdoor ontwikkelen campagne Maand van kinderkanker

Vanaf 1 september, start de internationale maand van kinderkanker met een digitale campagne van code d’azur en Ocean Outdoor voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht.

Het centrum vraagt met deze landelijke publiekscampagne aandacht voor de noodzaak om de behandeling en kwaliteit van leven van kinderen met kanker in Nederland nóg verder te verbeteren. Kinderen die onder behandeling zijn in het Máxima spelen daarin de hoofdrol, waarbij hun fantasie over de behandeling op een magische manier is vormgegeven.

Start samenwerking

Ocean Outdoor en het Prinses Máxima gaan een 3-jarige samenwerking aan. Het doel van de samenwerking is meer bekendheid voor de missie van het Prinses Máxima Centrum genereren.

Voor de internationale maand van kinderkanker campagne werd de Zandtovenaar (Gert van der Vijver, bekend van kindertelevisieprogramma’s) benaderd om de fantasienamen die kinderen vaak geven aan medicatie letterlijk tot leven te brengen. De digitale campagne zal zichtbaar zijn via digital out-of-home (van Ocean), social media en diverse online middelen. Onderdeel daarvan is een mobiele tool waarmee een eigen digitale zandtekening gemaakt kan worden, die vervolgens gedeeld kan worden voor extra social awareness. Ook zullen bekende ambassadeurs de campagne meer bekendheid geven.

Ontwikkeld met direct betrokkenen

Een van de kinderen in de campagne, Yuna (15), is de dochter van Kim Nieuwenhuijs-Griffioen, Creative Director bij code d’azur. Zowel het concept als de uitvoering is in samenspraak met haar tot stand gekomen.

Ocean Outdoor vroeg Kim om mee te werken aan de campagne, zonder ervan op de hoogte te zijn van dat haar dochter al 4 jaar onder behandeling is in het Prinses Máxima Centrum.

Kim Nieuwenhuijs-Griffioen: “Ik was echt ontzettend verrast dat Marlies (Smits, Head Of Marketing Ocean Outdoor Nederland) nu juist mijn creatieve hulp vroeg om een concept te ontwikkelen voor de maand van kinderkanker. Toeval bestaat niet toch!? Ik ben ontzettend dankbaar dat ik mijn expertise als creatief mocht inzetten voor dit fantastische ziekenhuis, waar ik helaas kind aan huis ben. Geen bedachte campagne, maar letterlijk een concept dat we vanuit mijn eigen ervaring hebben mogen uitvoeren.”

Denken vanuit het kind

Amanda de Ruwe, verantwoordelijk voor Communicatie & Marketing bij het Prinses Máxima Centrum: “Onze missie om ieder kind met kanker te genezen met optimale kwaliteit van leven kan alle steun goed gebruiken. Denken vanuit het kind zit echt in het DNA van ons centrum. Dat komt prachtig tot leven in deze campagne. Het is geweldig dat Ocean Outdoor en Kim zich samen met collega’s van code d’azur belangeloos hebben ingezet voor de totstandkoming van deze campagne.”

Xavier Tilman, Managing Director Ocean Outdoor Nederland: “Iedereen kent in zijn of haar omgeving wel iemand die getroffen is door de ziekte kanker en helaas is er niet voor iedereen genezing mogelijk. Dat er anno 2022 nog steeds kinderen aan deze verschrikkelijke ziekte overlijden, is onverteerbaar. Het Prinses Maxima Centrum heeft zich tot doel gesteld om ieder kind met kanker te genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Ocean heeft zich als doel gesteld om de komende jaren alles in het werk te stellen om bij te dragen aan betere behandelingen en nieuwe perspectieven op genezing in het Prinses Máxima Centrum. Naast de inzet van ons medium om bekendheid te genereren zullen ook alle Ocean-medewerkers individueel geld gaan inzamelen. Met als doel de geweldige ambitie van het Maxima te helpen realiseren!”

www.oceanoutdoor.nl

www.codedazur.com

www.prinsesmaximacentrum.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.