Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox

Chuck Studios heeft recentelijk een culinaire identiteit ontwikkeld voor Unox. Het merk heeft onlangs zijn positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van zijn producten

Chuck Studios beantwoordde deze vraag door onder meer een kleurenpalet te ontwikkelen dat koud van buiten en warmte van binnen representeert. Tevens werd er, geheel in lijn met de Unox-strategie - op weg naar minder en beter vlees, en meer groenten - een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox-producten goed in beeld komt.

Felice van Acker-Blommers, Brand Manager Unox en European Brand Manager bij Unilever: “Unox is onderdeel van onze cultuur en vrijwel iedereen identificeert zich op een bepaalde manier met het merk. Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Bij Chuck Studios snapten ze dat als geen ander. Olaf van Gerwen en zijn team zijn er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.”

Olaf van Gerwen, Global Creative Director van Chuck Studios: “Unox heeft een ongekende heritage. Het merk verheerlijkt het Hollandse culturele erfgoed en als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat. Daarnaast heeft Unox met haar enorme portfolio veel verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdaging, maar wel zo’n beetje de mooiste uitdaging in de Nederlandse voedselindustrie.”

Chuck Studios versterkte onlangs zijn strategische divisie met Eva Lia-Jordan, ‘s werelds eerste Culinary Strategist die merken moet gaan helpen om met een culinaire identiteit van voedsel een brand asset te maken en zodoende een van de grootste blind spots van marketing op te lossen.

Chuck Studios werkt voor Unox nauw samen in een drie-eenheid van bureaus: SGK voor visuele identiteit, TBWA\NEBOKO voor communicatie en Chuck Studios voor Culinaire Identiteit. Het eerste werk zal naar verwachting medio juni zichtbaar zijn.

www.chuckstudios.com
www.unilever.nl
www.unox.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.