Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox

Chuck Studios heeft recentelijk een culinaire identiteit ontwikkeld voor Unox. Het merk heeft onlangs zijn positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van zijn producten

Chuck Studios beantwoordde deze vraag door onder meer een kleurenpalet te ontwikkelen dat koud van buiten en warmte van binnen representeert. Tevens werd er, geheel in lijn met de Unox-strategie - op weg naar minder en beter vlees, en meer groenten - een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox-producten goed in beeld komt.

Felice van Acker-Blommers, Brand Manager Unox en European Brand Manager bij Unilever: “Unox is onderdeel van onze cultuur en vrijwel iedereen identificeert zich op een bepaalde manier met het merk. Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Bij Chuck Studios snapten ze dat als geen ander. Olaf van Gerwen en zijn team zijn er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.”

Olaf van Gerwen, Global Creative Director van Chuck Studios: “Unox heeft een ongekende heritage. Het merk verheerlijkt het Hollandse culturele erfgoed en als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat. Daarnaast heeft Unox met haar enorme portfolio veel verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdaging, maar wel zo’n beetje de mooiste uitdaging in de Nederlandse voedselindustrie.”

Chuck Studios versterkte onlangs zijn strategische divisie met Eva Lia-Jordan, ‘s werelds eerste Culinary Strategist die merken moet gaan helpen om met een culinaire identiteit van voedsel een brand asset te maken en zodoende een van de grootste blind spots van marketing op te lossen.

Chuck Studios werkt voor Unox nauw samen in een drie-eenheid van bureaus: SGK voor visuele identiteit, TBWA\NEBOKO voor communicatie en Chuck Studios voor Culinaire Identiteit. Het eerste werk zal naar verwachting medio juni zichtbaar zijn.

www.chuckstudios.com
www.unilever.nl
www.unox.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.