Cheil Benelux lanceert het Metropole Orkest op TikTok

Het befaamde orkest dat maar liefst vier Grammy Awards op zijn naam heeft, postte vanochtend zijn allereerste TikTok. Met het nummer met de toepasselijke titel The Next Episode, trapt het Metropole Orkest het partnership met Cheil Benelux af.  

Verblijden en verbinden

Het Metropole Orkest werd vlak na de tweede werelddoorlog opgericht om mensen te verblijden en verbinden. Dat doet het orkest nog steeds. Van samenwerkingen met de rappers van 101Barz tot epische filmmuziek: het Metropole Orkest speelt alles, behalve klassiek. 

Nieuwe generatie muzikanten

Nu muziek zich steeds meer op de social media afspeelt, wil het orkest ook in vorm mee met de tijd. Op TikTok wil het orkest samenspelen met een nieuwe generatie muzikanten om aansprekende en toegankelijke muziek te maken.

Online identiteit

Philine Hofman, Manager Marketing & Development Metropole Orkest: "Van samenspelen met een eend op een trommel tot talentvolle muzikanten verassen met een duet: TikTok biedt oneindig veel leuke nieuwe mogelijkheden. Het is dé plek waar muziek continu in beweging is, waar oude klassiekers worden geremixt en jonge mensen hun talent delen. Kortom: de ideale plek voor het Metropole Orkest. In Cheil Benelux vonden we de ideale partner om te bouwen aan een online identiteit en de creatieve mogelijkheden te ontdekken.’’ 

Digitale wereld 

Tim van der Sijde, Algemeen Directeur Cheil Benelux: "Als bureau zien we de digitale wereld als een speelveld vol mogelijkheden en die willen we samen met het geweldige orkest gaan verkennen. Daarnaast is het fantastisch om van scratch te kunnen bouwen aan een social media-identiteit van een gevestigde organisatie als het MO. Wanneer krijg je nog die kans? Met het orkest dat in de kern al zo dichtbij het muzikale platform TikTok ligt, wordt dat een geweldig avontuur."

www.cheil.nl

www.mo.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.