
[Case] Finally ontwikkelt activatie voor Coca-Cola met Antoon
Finally ontwikkelde voor Coca-Cola’s Coke Studio een muzikale activatie rondom Antoon. Geïnspireerd door Bootje, één van zijn grootste hits, vond je op de pont in Amsterdam een zoektocht naar twee concerttickets. Konden zijn grootste fans de juiste QR-code vinden voor ze aan de overkant waren?
Coca-Cola wil met Coke Studio onvergetelijke muziekervaringen bieden. Daarom draait de hele zomer een 360-graden campagne gericht op de jongere generatie muziekliefhebbers. Aan Finally an agency de uitdaging om, in lijn met de themacampagne, een opvallende activatie te ontwikkelen.
Portret met QR-codes
Antoon is rapper, zanger, producer én Coke Studio-ambassadeur. Finally ontwikkelde een bijzonder artwork op de pont: een portret van Antoon dat is opgebouwd uit diverse QR-codes. Deelnemers moesten met hun telefoon de juiste code vinden om op de actiesite kans te maken op twee tickets voor Antoons concert. Naast de activatie verzorgde Finally ook de thematische communicatie op de buitenkant van de pont.

Finally an agency is
een full-service creative agency aan de rand van Rotterdam. Sinds 2005 vlammen
onze teams dagelijks op strategie, concept en productie voor merken als
Coca-Cola, De Kuyper, Danone Nutricia, Foot Locker, Max Havelaar en
Avojoy. Als creatief bureau voor aanstekelijk werk creëert finally ideeën
van waarde waarover je blijft praten. Dat doen we voor bijzondere merken die
iets te vertellen hebben. Challengers die willen, kunnen, durven én doen. Met
onze wat-als filosofie zetten we doelgroepen en merken in vuur en vlam.
Breng jij de brandstof? Fixen wij de lucifer.
www.finallyanagency.nl
Gepubliceerd door: Saskia van Weert