[Case] DPG Media: DS Automobiles versterkt positie met The Art of Travel

In een markt waar onderscheidend vermogen en merkbekendheid essentieel zijn, staat DS Automobiles voor de uitdaging om haar positie als premium Frans automerk verder te versterken. Met het nieuwste model, de DS 7, belichaamt het merk haar kernwaarden: Franse luxe, comfort, elegantie, exclusiviteit, eigenzinnigheid en innovatie. Om deze boodschap krachtig over te brengen en de DS 7 op natuurlijke en prominente wijze onder de aandacht te brengen, schakelde DS Automobiles de expertise van DPG Media in voor de ontwikkeling van een gerichte branded content-campagne.

Lees dit artikel van DPG Media en ontdek hoe de creatieve campagne The Art of Travel niet alleen leidde tot meer positieve associaties en een verbeterd imago voor DS Automobiles, maar ook hoe het de bekendheid en waardering voor dit unieke Franse automerk aanzienlijk verhoogde.

De uitdaging

DS Automobiles wil haar positie als premium Frans automerk verder versterken. Met het model DS 7 toont het merk haar kernwaarden: Franse luxe, comfort, elegantie, exclusiviteit, eigenzinnigheid en innovatie. DPG Media kreeg de opdracht om een branded content campagne te ontwikkelen die het merkverhaal van DS overbrengt én waarin de DS 7 op natuurlijke wijze een prominente rol speelt.

Patrick van Rumt, Marketing & Communication Manager DS AUTOMOBILES: "De campagne heeft het imago van DS Automobiles significant verbeterd, met verhoogde merkbekendheid en positieve associaties als resultaat. De prettige en professionele samenwerking speelde mede een cruciale rol in dit succes."

De oplossing

De campagne van DS Automobiles richt zich op de sociale klasse AB1 en leaserijders. Uit een doelgroepanalyse bleek dat deze groep veel verschillende soorten media gebruikt (online, magazines en dagbladen). Er is gekozen voor de Volkskrant omdat deze nieuwstitel een sterke online en offline aanwezigheid heeft waar de AB1-doelgroep bovenmatig vertegenwoordigd is. Bovendien biedt deze titel een relevant umfeld dat mooi aansluit. Verder hebben de lezers van de Volkskrant een hoge selectiviteit binnen de doelgroep van DS: de interesses van de doelgroep, zoals kunst, cultuur, gadgets en nieuwe technologieën, sluiten naadloos aan bij die van de Volkskrant lezers.

Brandstudio van DPG Media ontwikkelde voor de campagne het creatieve concept The Art of Travel, waarbij de unieke rijervaring van de DS 7 wordt benadrukt. In dit concept delen twee opkomende fotografen hun visie op het concept, zowel in woord als beeld, en laten zij zien wat de DS 7 voor hen betekent. Dit resulteert in een tweedelige reportage waarin de DS7, vakmanschap en visie centraal staan. Fotografie is het middel om The Art of Travel tot leven te wekken en aan te laten sluiten bij De Volkskrant. Door professionele fotografen met verschillende achtergronden in te zetten, wordt het concept vanuit twee verschillende perspectieven belicht met een verrassend resultaat tot gevolg. Dit artistieke geheel sluit uitstekend aan bij de waarden van DS.

Voor de campagne zijn twee 1/1 print advertorials in Volkskrant magazine ingezet en twee branded articles: hier en hier. Daarnaast zijn er Seamless uitingen ingezet (seamless ads zijn advertenties die naadloos integreren in de omgeving waarin ze worden weergegeven, waardoor ze minder storend zijn voor de gebruiker). Deze seamless uiting is over het gehele netwerk van DPG Media ingezet. Hiervoor is ook een retargeting strategie ingezet om iedereen die in contact is geweest met de online campagne opnieuw te targeten met een uiting.

Het resultaat

In de mediaresultaten is al terug te zien hoe succesvol de campagne was: de twee advertorials in Volkskrant Magazine bereikten ieder 825.000 personen. De twee online artikelen realiseerden 34 procent meer landingen dan verwacht en de CTR van de seamless uitingen lagen hoger dan de benchmark.

De campagne effect-meting van DVJ Insights laat mooie resultaten zien: zo hebben consumenten die in contact zijn geweest met de campagne significant meer positieve associaties en noemen zij de associaties ‘mooi’ en ‘luxe’ vaker. Ook koppelen de mensen die de campagne hebben gezien DS Automobiles vaker aan comfort, Frans vakmanschap, innovatieve technologie, kwaliteit en een premium rijervaring.

De campagne heeft een significante stijging teweeg gebracht op de geholpen merkbekendheid. Daarnaast is er ook een mooie stijging te zien als het gaat om positieve houding naar het merk. Verder is het voor het merendeel van de respondenten duidelijk dat de campagne van DS Automobiles afkomstig is én hebben consumenten die aan de campagne zijn blootgesteld significant vaker actie ondernomen. De indrukwekkende resultaten laten zien dat de campagne, dankzij de ultieme fit tussen titel en merk, zeer succesvol was.

Campagne uitingen

www.dpgmediagroup.com

www.dsautomobiles.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DPG Media wijzigt (directie)structuur in Nederland en België

01-12-2025 | 17:47:00
DPG Media wijzigt zijn structuur en daarmee ook de directiestructuur met onmiddelijke ingang. Daarmee gaat de transformatie van RTL Nederland volgens DPG Media officieel van start. Er zijn voortaan drie businessunits en drie saleshuizen.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur | Margriet, Libelle & Flair

01-12-2025 | 10:15:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur | Margriet, Libelle & Flair (7 maanden) - Amsterdam

[Vacatures] DPG Media zoekt een Samensteller & nieuwsredacteur online bij AD

01-12-2025 | 09:49:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Samensteller & nieuwsredacteur online - AD - Rotterdam

Whazzup?! in Media #11: Stop desinformatie: zo reageren merken effectief

27-11-2025 | 09:54:00
In de 11e aflevering van Whazzup?! in Media praten Roger Verdurmen en René Zeedijk je bij over effectieve strategieën tegen desinformatie

[Vacatures] Qmusic zoekt een Video-Editor

24-11-2025 | 07:41:00
Qmusic is per direct op zoek naar Video-Editor - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO en McDonald’s lanceren AI-kerstfilm

01-12-2025 | 14:33:00
De film, It’s the most terrible time of the year, laat zien hoe december voor veel mensen eerder stressvol dan sfeervol is.

Joe Public ontwikkelt ALDI-commercial met teaser Andy van der Meijde

01-12-2025 | 13:19:00
Joe Public die de ALDI-kerstcommercial heeft ontwikkeld, kondigt een teaser aan met voetballer Andy van der Meijde en zijn vrouw Melisa Schaufeli

GH+O ontwikkelt campagne voor 113 over suïcidepreventie

01-12-2025 | 12:04:00
De campagne de vraag stellen kan een leven redden is de eerste die wordt gelanceerd onder de nieuwe Wet Integrale Suïcidepreventie

INDIE Amsterdam maakt kerstcommercial voor Schoonenberg

01-12-2025 | 10:26:00
Waar veel merken groots uitpakken, legt het hoorzorgmerk de nadruk op iets dat volgens hen urgenter is dan ooit: luisteren.

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Designer

01-12-2025 | 08:51:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Designer - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.