[Case] DPG Media: DS Automobiles versterkt positie met The Art of Travel

In een markt waar onderscheidend vermogen en merkbekendheid essentieel zijn, staat DS Automobiles voor de uitdaging om haar positie als premium Frans automerk verder te versterken. Met het nieuwste model, de DS 7, belichaamt het merk haar kernwaarden: Franse luxe, comfort, elegantie, exclusiviteit, eigenzinnigheid en innovatie. Om deze boodschap krachtig over te brengen en de DS 7 op natuurlijke en prominente wijze onder de aandacht te brengen, schakelde DS Automobiles de expertise van DPG Media in voor de ontwikkeling van een gerichte branded content-campagne.

Lees dit artikel van DPG Media en ontdek hoe de creatieve campagne The Art of Travel niet alleen leidde tot meer positieve associaties en een verbeterd imago voor DS Automobiles, maar ook hoe het de bekendheid en waardering voor dit unieke Franse automerk aanzienlijk verhoogde.

De uitdaging

DS Automobiles wil haar positie als premium Frans automerk verder versterken. Met het model DS 7 toont het merk haar kernwaarden: Franse luxe, comfort, elegantie, exclusiviteit, eigenzinnigheid en innovatie. DPG Media kreeg de opdracht om een branded content campagne te ontwikkelen die het merkverhaal van DS overbrengt én waarin de DS 7 op natuurlijke wijze een prominente rol speelt.

Patrick van Rumt, Marketing & Communication Manager DS AUTOMOBILES: "De campagne heeft het imago van DS Automobiles significant verbeterd, met verhoogde merkbekendheid en positieve associaties als resultaat. De prettige en professionele samenwerking speelde mede een cruciale rol in dit succes."

De oplossing

De campagne van DS Automobiles richt zich op de sociale klasse AB1 en leaserijders. Uit een doelgroepanalyse bleek dat deze groep veel verschillende soorten media gebruikt (online, magazines en dagbladen). Er is gekozen voor de Volkskrant omdat deze nieuwstitel een sterke online en offline aanwezigheid heeft waar de AB1-doelgroep bovenmatig vertegenwoordigd is. Bovendien biedt deze titel een relevant umfeld dat mooi aansluit. Verder hebben de lezers van de Volkskrant een hoge selectiviteit binnen de doelgroep van DS: de interesses van de doelgroep, zoals kunst, cultuur, gadgets en nieuwe technologieën, sluiten naadloos aan bij die van de Volkskrant lezers.

Brandstudio van DPG Media ontwikkelde voor de campagne het creatieve concept The Art of Travel, waarbij de unieke rijervaring van de DS 7 wordt benadrukt. In dit concept delen twee opkomende fotografen hun visie op het concept, zowel in woord als beeld, en laten zij zien wat de DS 7 voor hen betekent. Dit resulteert in een tweedelige reportage waarin de DS7, vakmanschap en visie centraal staan. Fotografie is het middel om The Art of Travel tot leven te wekken en aan te laten sluiten bij De Volkskrant. Door professionele fotografen met verschillende achtergronden in te zetten, wordt het concept vanuit twee verschillende perspectieven belicht met een verrassend resultaat tot gevolg. Dit artistieke geheel sluit uitstekend aan bij de waarden van DS.

Voor de campagne zijn twee 1/1 print advertorials in Volkskrant magazine ingezet en twee branded articles: hier en hier. Daarnaast zijn er Seamless uitingen ingezet (seamless ads zijn advertenties die naadloos integreren in de omgeving waarin ze worden weergegeven, waardoor ze minder storend zijn voor de gebruiker). Deze seamless uiting is over het gehele netwerk van DPG Media ingezet. Hiervoor is ook een retargeting strategie ingezet om iedereen die in contact is geweest met de online campagne opnieuw te targeten met een uiting.

Het resultaat

In de mediaresultaten is al terug te zien hoe succesvol de campagne was: de twee advertorials in Volkskrant Magazine bereikten ieder 825.000 personen. De twee online artikelen realiseerden 34 procent meer landingen dan verwacht en de CTR van de seamless uitingen lagen hoger dan de benchmark.

De campagne effect-meting van DVJ Insights laat mooie resultaten zien: zo hebben consumenten die in contact zijn geweest met de campagne significant meer positieve associaties en noemen zij de associaties ‘mooi’ en ‘luxe’ vaker. Ook koppelen de mensen die de campagne hebben gezien DS Automobiles vaker aan comfort, Frans vakmanschap, innovatieve technologie, kwaliteit en een premium rijervaring.

De campagne heeft een significante stijging teweeg gebracht op de geholpen merkbekendheid. Daarnaast is er ook een mooie stijging te zien als het gaat om positieve houding naar het merk. Verder is het voor het merendeel van de respondenten duidelijk dat de campagne van DS Automobiles afkomstig is én hebben consumenten die aan de campagne zijn blootgesteld significant vaker actie ondernomen. De indrukwekkende resultaten laten zien dat de campagne, dankzij de ultieme fit tussen titel en merk, zeer succesvol was.

Campagne uitingen

www.dpgmediagroup.com

www.dsautomobiles.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Whazzup?! in Media #10: Is Nederland klaar voor social commerce?

20-11-2025 | 13:46:00
In de 10e aflevering van Whazzup?! in Media praten Roger Verdurmen en René Zeedijk je bij over de opkomst van social commerce in Nederland

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid

Lokaal verhaal vergroot merkvoorkeur PLUS

20-11-2025 | 11:10:00
Branded content-campagne van PLUS en DPG Media verdubbelt merkvoorkeur


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.