Candid neemt Millford Brand ID over

Candid heeft op 1 januari 2021 het bureau Millford Brand ID overgenomen. Dat houdt zich bezig met merklogo's, visuele identiteit en verpakkingsdesign en werkt voor klanten als Ahold, Heineken, Schiphol, PPG, JDE en Unilever. Candid wil hiermee een nog meer geïntegreerd platform zijn voor adverteerders.

Millford Brand ID is in 1985 opgericht en is in Leiden gevestigd. Millford Brand ID blijft net als de overige bureaus binnen het Candid-platform als autonoom bureau onder de eigen naam opereren.

Moritz Hoekstra en Erik de Graaf, de verkopende eigenaren van Milffrord Brand ID: “Met de aansluiting bij het Candid-platform behouden we onze individualiteit, maar kunnen we direct ons aanbod verdiepen en verbreden en onze klanten meer geïntegreerde en andere disciplines aanbieden.  Daarnaast kunnen we binnen het platform onze expertise in visual identity steeds meer en breder naar de digitale expertise binnen Candid vertalen, want offline en online lopen in toenemende mate volledig in elkaar over.”

Rudiger Wanck, CEO van Candid: “Juist in een steeds competitievere digitale en e-commerce gedreven wereld wordt de expertise van Millford Brand ID nog belangrijker voor merken om zich te kunnen onderscheiden. Naast het ontwikkelen van een sterke verhaallijn, persoonlijkheid en kernboodschap, is er voor het bouwen van een merk in zowel een fysieke als digitale omgeving ook een strategie voor krachtige visuele componenten nodig. Identity en design zijn de meest effectieve instrumenten om de aandacht van het publiek te trekken en merkherkenning op te bouwen, zowel op een winkelvloer als in webwinkel.”

Candid bestaat dankzij overnames uit onder meer mediabureaus Stroom en M2Media, de Digital Agency Group met Online Company en Havana Harbor, social media expert Daily Dialogues, reclamebureau XXS, Cogonez, cultureel mediabureau BBK en marktonderzoeksbureau Vostradamus. Candid verwacht meer overnames te zullen doen in 2021.

www.candidplatform.com
www.millford.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

GAMMA en VML Amsterdam lanceren duurzaamheidscampagne

25-09-2025 | 15:45:19
GAMMA werkt samen met VML Amsterdam aan een campagne die laat zien hoe eenvoudige aanpassingen in huis kunnen bijdragen aan het besparen van water, energie en geld.

Havas Lemz lanceert campagne tegen femicide

25-09-2025 | 14:53:15
Elke acht dagen wordt in Nederland een vrouw om het leven gebracht, vaak door haar partner of ex-partner.

INDIE Amsterdam ontwikkelt Vader Aarde-campagne Milieudefensie

25-09-2025 | 14:34:00
Milieudefensie wil dat klimaat en de rol van grote vervuilers nadrukkelijker op de politieke agenda komen.

BUUT ontwikkeld met DEPT: strategie, design, experience

25-09-2025 | 10:49:08
ABN AMRO lanceerde begin september BUUT, een bank voor tieners en hun ouders die is ontwikkeld door Tikkie in samenwerking met DEPT.

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.