Bud strikt Ruud Gullit voor campagne

Het biermerk Bud heeft Ruud Gullit gecontracteerd voor een campagne om voetballers te ondersteunen tijdens het EK Voetbal. Elke overwinning van Nederland in juni en juli 2021 tijdens het EK Voetbal wordt op social media gevierd met een boodschap van Gullit en winacties voor alle voetbalfans om het succes in stijl te vieren. De campagne onthult ook de aanstaande drop van een limited edition fanshirt, waar ontwerper Tom de Regt voor Bud een eigen draai aan heeft gegeven. 

Bud heeft een aantal partnerships met voetbalteams en voetbalspelers waaronder Lionel Messi en AFC Ajax, en het biermerk is sponsor van enkele sportcompetities, zoals de Engelse Premier League en de Spaanse La Liga.

Bud lanceert daarnaast een limited edition fanshirt, ontworpen door de Nederlandse designer Tom de Regt. Tom de Regt werkte eerder samen met merken als Daily Paper en ontwierp recent een varsity jacket van Bud. Het shirt is beperkt verkrijgbaar bij verschillende horecagelegenheden en in de supermarkt maak je kans op 1 van de 1000 shirts bij aankoop van Bud.

Van een pleintje in Amsterdam-West naar de top van het mondiale voetbal: dat is Ruud Gullit. Zijn verhaal is een voorbeeld van grenzeloze ambitie, doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen. “Ik weet als geen ander hoe het is om kampioen te worden met behulp van de support echte fans. Voetbal brengt ons samen. Juist nu is dat misschien wel belangrijker dan ooit. Met elkaar dromen we ervan om het succes van ‘88 te herhalen. Samen met Bud en alle Nederlandse voetbalfans zullen wij ze de komende weken supporten in het verwezenlijken van hun droom om dit toernooi te winnen.

Christophe Jadoul, Marketing manager Bud, vult aan: “Ruud Gullit is een icoon van het Nederlands’ voetbal. Zijn carrière is het ultieme voorbeeld voor huidige voetballers en fans. Wij zijn dan ook trots dat we met hem samen Nederland kunnen supporten en voetballiefhebbers kunnen inspireren om elke kans op het verwezenlijken van je dromen te grijpen.

Bud heeft eveneens een samenwerking met retail partner Jumbo. Jumbo organiseert een winactie waarbij twee wedstrijd tickets te winnen zijn voor een meerdaagse trip bij aankoop van Bud. Daarmee kan men de nationale helden zien spelen bij hun thuisclub in de Premier League in Engeland of tijdens de competitie van La Liga in Spanje.

www.kingofbeers.nl
www.ab-inbev.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.