Bright per direct verkocht aan PXR en opnieuw zelfstandige titel

PXR heeft per direct Bright overgenomen. De overname betekent dat de op technologie gerichte internettitel Bright per direct weer een eigen domein en omgeving heeft. Bright brengt tech-nieuws, achtergronden en reviews.

PXR

PXR dat voorheen bekend was als uitgever Digital Enterprises (met onder meer Voetbal International, VoetbalPrimeur, GPblog en Babybytes) bestaat verder uit saleshuis NextDay, influencer marketingbureau No Fronts.

Bright zelfstandig

Bright zal zich als tech-mediamerk weer zelfstandig positioneren en wil marktleider zijn op het snijvlak van tech en lifestyle. Daartoe concurreert het met titels als Emerce en de DPG Media-uitgave Tweakers. Emerce is overigens mede opgericht door de mede oprichter van Bright (Oscar Kneppers).

Reclame

PXR zal binnenkort starten met de reclameverkoop voor het merk Bright. Voorheen werd Bright als product meeverkocht als content van de website van RTL Nieuws.

RTL Nieuws

Bright (Grand Gear Media BV) werd in april 2015 door RTL Nederland overgenomen waarbij de goodwill op 0 euro werd ingeschaald. De titel viel onder RTL Nieuws die sinds 2020 de eigen domeinnaam schrapte en de content van Bright onder het tech-onderdeel van RTL Nieuws liet vallen. Bright zal als onderdeel van PXR per direct geen content meer leveren aan RTL Nieuws.

De Bright-redactie is inmiddels gevestigd in Amsterdam en zal binnenkorten opnieuw een nieuwsbrief beginnen, een app lanceren alsmede de Bright-podcast uitbreiden. Ook wordt gekeken naar het herlanceren van Bright Day en Bright Night.

Ernst Keyzer, algemeen directeur van PXR: “Met het aantrekken van Bright zetten we een prachtige stap in de groei van het bedrijf. In de categorie mannen en sport zijn we binnen Nederland marktleider, maar we hebben de ambitie om ons portfolio te verbreden.

Met het aantrekken van een mooi merk als Bright kunnen we dat doen. We zijn erg enthousiast over de bevlogenheid van het Bright-team en de mogelijkheden die er liggen.”

Sven Sauvé, CEO van RTL Nederland: “Bright is sinds 2015 onderdeel geweest van RTL Nederland. Het merk heeft in de loop van de jaren een groot bereik weten te realiseren op met name social media platformen zoals YouTube en TikTok. Het merk past niet meer in de strategische koers van RTL Nederland, maar is zeer interessant gebleken voor andere uitgevers zoals PXR. Ik ben heel blij dat Bright en de betrokken medewerkers daar op een prominente plek verder kunnen bouwen.”

Erwin van der Zande, bedenker en hoofdredacteur van Bright: "Na acht jaar danken wij RTL Nederland voor de geboden kansen die tot een enorme groei van ons bereik hebben geleid. We kijken ernaar uit om tussen de digital natives van PXR verder aan het merk te bouwen.The future is bright."

Bright telt 488.000 TikTok-volgers, 307.000 YouTube abonnees en 61.000 Facebook volgers.

PXR is in handen van Pascal Batelaan en Rob Kurvers. Hoeveel voor de overname betaald is, is niet bekend gemaakt. De activiteiten van Bright zijn door PXR ondergebracht in de onlangs opgerichte entiteit Bright BV.

www.bright.nl

www.pxr.nl

www.rtlnederland.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.