Bravoure met site van Eye Filmmuseum winnaar Silver Lovie en publieksprijs

Het Amsterdamse digital design agency Bravoure heeft de Silver Lovie Award en de publieksprijs gewonnen voor de site van Eye Filmmuseum. De Lovie Awards staan voor het beste digitale werk in Europa. De jury kende de Silver Lovie toe aan Eyefilm.nl in de categorie beste website van een culturele instelling. Het publiek koos deze site ook als beste dus ging ook de People’s Award naar het bureau. De dynamische homepage, het gelaagde ontwerp, de navigatie en het bewegend beeld in de zogenoemde highlights worden duidelijk door jury en publiek gewaardeerd.

Lisette Ruijtenberg
, hoofd marketing en communicatie Eye Filmmuseum: “Bravoure heeft een visueel aantrekkelijk digitaal platform opgeleverd met veel ruimte voor context en verdieping. Het is mooi om te zien dat niet alleen wij, maar ook de jury en het publiek dit op prijs stelt.“

De Lovie Awards is het Europese zusje van de internationale Webby Awards en worden uitgereikt door de International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS). Het onderscheidt het meest unieke, kleurrijke werk van de Europese Internet community. Awards zijn er voor uitmuntende websites, online advertenties, internetvideo, apps, mobiele sites en podcasts en sociale media campagnes. De 11e jaarlijkse Lovie Awards ontving bijna 1.000 inzendingen uit meer dan 30 Europese landen en meer dan 54.000 stemmen in de People's Lovie Awards.

Bravoure maakte in een aantal strategische sessies bij het Eyemuseum duidelijk dat een duidelijke koppeling tussen het merk en de daarbij behorende digitale identiteit nodig is. Eye’s gedachte achter de programmering is in het digitale platform verweven.

Lisette Ruijtenberg: ““Het aanbod is direct vindbaar en het gebruik van bewegend beeld zorgt voor de juiste uitstraling.”

Anthony Thissen, oprichter en strategy director bij Bravoure: “We hebben na een uitgebreid voortraject gekozen voor een gelaagd ontwerp in het platform. Het is een artistiek visuele site, die recht doet aan het museale karakter en die tegelijkertijd gebruiksvriendelijk is. Dat we hiermee twee van de meest toonaangevende en prestigieuze Europese prijzen voor creatief digitaal werk winnen is een fantastische bevestiging van waar we mee bezig zijn.”

www.lovieawards.com
www.eyefilm.nl
www.bravoure.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.