Bravoure met site van Eye Filmmuseum winnaar Silver Lovie en publieksprijs

Het Amsterdamse digital design agency Bravoure heeft de Silver Lovie Award en de publieksprijs gewonnen voor de site van Eye Filmmuseum. De Lovie Awards staan voor het beste digitale werk in Europa. De jury kende de Silver Lovie toe aan Eyefilm.nl in de categorie beste website van een culturele instelling. Het publiek koos deze site ook als beste dus ging ook de People’s Award naar het bureau. De dynamische homepage, het gelaagde ontwerp, de navigatie en het bewegend beeld in de zogenoemde highlights worden duidelijk door jury en publiek gewaardeerd.

Lisette Ruijtenberg
, hoofd marketing en communicatie Eye Filmmuseum: “Bravoure heeft een visueel aantrekkelijk digitaal platform opgeleverd met veel ruimte voor context en verdieping. Het is mooi om te zien dat niet alleen wij, maar ook de jury en het publiek dit op prijs stelt.“

De Lovie Awards is het Europese zusje van de internationale Webby Awards en worden uitgereikt door de International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS). Het onderscheidt het meest unieke, kleurrijke werk van de Europese Internet community. Awards zijn er voor uitmuntende websites, online advertenties, internetvideo, apps, mobiele sites en podcasts en sociale media campagnes. De 11e jaarlijkse Lovie Awards ontving bijna 1.000 inzendingen uit meer dan 30 Europese landen en meer dan 54.000 stemmen in de People's Lovie Awards.

Bravoure maakte in een aantal strategische sessies bij het Eyemuseum duidelijk dat een duidelijke koppeling tussen het merk en de daarbij behorende digitale identiteit nodig is. Eye’s gedachte achter de programmering is in het digitale platform verweven.

Lisette Ruijtenberg: ““Het aanbod is direct vindbaar en het gebruik van bewegend beeld zorgt voor de juiste uitstraling.”

Anthony Thissen, oprichter en strategy director bij Bravoure: “We hebben na een uitgebreid voortraject gekozen voor een gelaagd ontwerp in het platform. Het is een artistiek visuele site, die recht doet aan het museale karakter en die tegelijkertijd gebruiksvriendelijk is. Dat we hiermee twee van de meest toonaangevende en prestigieuze Europese prijzen voor creatief digitaal werk winnen is een fantastische bevestiging van waar we mee bezig zijn.”

www.lovieawards.com
www.eyefilm.nl
www.bravoure.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Social Advertising Consultant

20-10-2025 | 09:12:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar Social Advertising Consultant - Hoorn

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.