Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met Felix en Voetbalpop

Voor bol.com staat de periode van nu tot aan 5 december in het teken van Sinterklaas, met Het Grote Speelgoedboek, de Grote Speelgoed App en de Verlanglijstposter als belangrijke onderdelen. Met de film Felix en Voetbalpop trapt bol.com de campagneperiode af.  De campagne is ontwikkeld door Dept.

In de film volgen we het verhaal van de jonge Felix die een voetbal cadeau krijgt. Het is niet helemaal het cadeau waar Felix op hoopte, maar met een vleugje fantasie maakt Felix er het beste van. Zo is Voetbalpop geboren. De twee worden beste vrienden, tot pakjesavond, wanneer Felix het cadeau krijgt waar hij al die tijd naar verlangde.

De video is geregisseerd door Willem Gerritsen in samenwerking met Bart Timmer en laat zien hoe ouders met de Verlanglijstposter gegarandeerd zijn van het perfecte cadeau. Met de commercial speelt bol.com in op de trend van de emotionele eindejaarscommercials. 

Ramin Bahari, associate creative director bij Dept: “Bol.com is onlosmakelijk verbonden met Sinterklaas en de traditiegetrouwe iconische commercials. Met deze tv-commercial heeft het team samen met Willem en Bart daar weer een prachtige volgende stap in weten te zetten.”

De campagne De winkel van blije koppies bezorgen is de komende weken op verschillende kanalen in Nederland en Vlaanderen te zien. Van televisie, bioscoop en OOH tot samenwerkingen met influencers en uiteraard ook op de ramen bij de mensen thuis met de Verlanglijstposter. 

Credits:

Verantwoordelijke bij bol.com: Noor Hooijdonk, Mathieu Veldhuijzen, Niels Moes, Danielle Snoeij | Bureau: Dept | Creatie: Nina de Ridder, Roxy Scheepbouwer, Nils Taildeman, Thomas Reinhold, Franklin Schamhart (app development), Ramin Bahari | Strategie: Willem Maijvis, Lucas Nutbey | Account: Annika Timmer, Thomas van Slooten, Nathan Coppens | RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Raquel Wijngaarde | Productiemaatschappij: CZAR | Regie: Willem Gerritsen en Bart Timmer | Sound: Amp.Amsterdam en Earforce | Post: The Compound | Influencermanager: Marco Wallenburg | Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)

www.deptagency.com
www.bol.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.