Bever neemt kleding voor rolstoelgebruikers op in het assortiment

Buitenwinkel Bever breidt het kledingassortiment uit met een speciale lijn voor mensen die een rolstoel gebruiken. De buitenwinkel is daarmee de eerste retailer die een kledingcollectie voor rolstoelgebruikers via de reguliere kanalen beschikbaar maakt.

Albert Scholte, CEO van Bever: “Al 45 jaar is het ons doel om iedereen met de beste producten te laten genieten van buiten. Desondanks kwamen we er pas onlangs achter dat we dit nog niet helemaal bereikten voor rolstoelgebruikers. Toen zijn we snel gaan schakelen.”

De retailer werd hierop getriggerd toen hun campagne Buiten is voor iedereen werd gelanceerd. Daarin stond onder andere een rolstoelmodel centraal, een fotograaf met wie Bever in het verleden veel werkte, maar die door een ongeluk een dwarslaesie opliep.

Kleding voor outdoor

Albert Scholte: “Tijdens de shoot vertelde hij dat het voor mensen in een rolstoel überhaupt lastig is om kleding te vinden, laat staan kleding om de natuur mee in te gaan. Broeken zorgen voor onbedoeld hoogwatereffect, jassen zijn te kort en laten tocht door, en veel kleding knelt. Hij merkte op dat hij ook bij ons niet terechtkon voor de juiste materialen, en hij had gelijk.”

Bever nam contact op met Kinetic Balance, een merk dat specialistische rolstoelkleding met een moderne look maakt voor actief buitengebruik. Inmiddels verkoopt Bever in de webshop de gepatenteerde RAINDEK-collectie van Kinetic Balance. Naar verwachting zal de collectie binnenkort worden uitgebreid met speciale jassen en andere outdoorproducten van het merk.

www.bever.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.