Bedrijfsnaam Facebook wordt Meta

Facebook heeft aangekondigd de bedrijfsnaam te wijzigen in Meta. De focus van Meta komt volgens het bedrijf te liggen op het tot leven brengen van het metaverse en mensen te helpen verbinding te maken, communities te vinden en bedrijven te laten groeien. De naam geeft beter aan waar het bedrijf voor staat, terwijl Facebook als product blijft bestaan. Onder Meta vallen Facebook, Messenger, Instagram, Whatsapp (chatdienst), Oculus (virtual reality producten), Workplace (b2b-omgeving om in te werken), Portal (apparatuur voor videobellen) en Novi (digitale portemonnee).  0

Mark Zuckerberg, CEO, oprichter en grootaandeelhouder van Meta kondigde de bedrijfsnaamswijziging aan tijdens zijn Connect 2021-conferentie. Deze jaarlijkse conferentie brengt AR- en VR-ontwikkelaars, contentcreators, marketeers en anderen samen om het momentum en de groei binnen de sector met elkaar te vieren. Het virtuele event onderzocht dit jaar welke mogelijkheden het metaverse de komende jaren gaat bieden - van sociale verbindingen tot entertainment, gaming, fitness, werk, opleidingen en commercie. Het bedrijf lanceerde ook tools om mensen te helpen om mee te bouwen aan het metaverse, waaronder het Presence Platform, dat zowel voorziet in de volgende generatie van online en offline ervaringen met de Quest 2, als ook in een investering van 150 miljoen dollar aan training om de volgende generatie makers te trainen.

De bedrijfsstructuur van Meta wijzigt niet, maar wel de manier waarop het bedrijf rapporteert over diens financiële gegevens. Daarbij rapporteert het bedrijf voortaan in twee segmenten: Family of Apps en Meta Reality Labs. 

Het bedrijf is van plan vanaf 1 december 2021 de aanduiding op de beurs te laten wijzigen in MVRS. Dat is thans FB.

www.facebook.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.