
Automerk Kia komt met ander logo en slogan Movement that inspires
Kia heeft ander logo en de merkslogan Movement that inspires geintroduceerd. Daarmee wil Kia haar ambities van haar merk om een leidende positie in de toekomstige mobiliteitsindustrie benadrukken en bijna alle facetten van het merk vernieuwen.
Ho Sung Song, President en CEO van Kia Motors Corporation: "Het Kia-logo staat voor onze toewijding om een icoon voor verandering en innovatie te worden. De auto-industrie tranformeert snel en Kia geeft proactief vorm aan mobiliteitsconcepten. Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector aangaan."
Het logo werd onthuld tijdens een pyrotechnische lichtshow boven Incheon, Zuid-Korea, waarbij 303 pyrodrones de lancering van een tijdperk uitbeeldden. Met dit grote aantal drones die tegelijkertijd vuurwerk lanceren, heeft Kia meteen een Guinness World Record gevestigd.
Kia heeft ook de wereldwijde slogan, Movement that inspires geïntroduceerd. De verdere merkstrategie wordt op 15 januari 2021 bekendgemaakt.
De lancering van het logo is een belangrijk onderdeel van de nieuwe Plan S-strategie, waarmee Kia een leidende positie in de wereldwijde mobiliteitsmarkt wil gaan bereiken. Het plan omvat onder meer het op grote schaal bereikbaar maken van elektrisch rijden en het introduceren van nieuwe vormen van mobiliteit die volledig zijn afgestemd op de verschillende wensen van klanten wereldwijd.
www.kia.nl
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Crowdfunding Wij eisen de nacht stopgezet na ruim half miljoen
Levi’s viert erfgoed met wereldwijde Icons-campagne
T-Mobile lanceert SuperMobile-campagne met Kevin Bacon
Bob Koigi: Fraude maakt van transparantie een noodzaak
Minecraft zet Ice Cube in voor Cube Claims-campagne
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong