Arjen Lubach ook in Media100 2024 op nummer 1, Johan Derksen op nummer 3

De Media100 2024 doet wat alle voorgaande edities van de Media100 ook deden: de lijst reflecteert de ontwikkeling van de media in Nederland, wat weer een reflectie is van wat er in de maatschappij gebeurt.

Op nummer 1 dit jaar staat Arjen Lubach. Hij behoudt zijn positie natuurlijk door zijn aanhoudende populariteit als tv-maker, maar weet met zijn team ook telkens maatschappelijke discussies op gang te brengen. John de Mol stijgt een plekje van 3 naar 2.

Opvallend dit jaar is de sterke opkomst van een aantal gezichtsbepalende mensen van SBS. Sind Johan Derksen overal verstand van heeft rijst zijn ster in de Media100 tot ongekende hoogt. Dit jaar klimt het Orakel van Grolloo van plaas 6 naar 3, zijn hoogste notering tot nu toe.

DPG baas Christian van Thillo staat op 4, gevolgd door journalist en mediamaker Sander Schimmelpenninck, die ook zijn hoogste notering tot nu toe behaald.

Tim Hofman, vorig jaar nog op de tweede plaats, zakt naar 6 en na hem volgen juiceblogger Yvonne Coldeweijer, Eva Jinek, Willem Albert Bol (Abovo Maxlead) en Victor Knaap.

De Media100 2024

Johan Derksen 3[6]

Bluesliefhebber, voetbalanalist, televisiebeest
Talpa Network

Christian van Thillo 4[5]
Sander Schimmelpenninck 5[7]
Eva Jinek 8[4]
Willem Albert Bol 9[10]
Victor Knaap 10[10]
Humberto Tan 11[21]
Chantal Janzen 12[14]
Sven Sauvé 13[13]
Bas Smit 14[16]
Maiko Valentijn 16[15]
Linda de Mol 17[20]

Presentator, media-ondernemer
Talpa Network

Beau van Erven Dorens 18[17]
Özcan Akyol 19[22]
Lauren van der Heijden 20[19]
Helène Hendriks 21[53]
Erik Roddenhof 22[18]
Marieke Elsinga 23[23]
Peter van der Vorst 24[26]
Nikkie de Jager 26[12]
Georgette Schlick 27[29]
André van Duin 29[24]
Eric Kramer 30[25]
Yvonne Prins 31[37]
Bram Krikke 33[38]
Tessa van der Starre 35[46]
Jan Slagter 36[40]
Jutta Leerdam 38[-]
Carolien Van 't Hek 39[47]
Rogier IJzermans 42[52]
Isabelle Dacz 43[28]
Marc Verschoor 44[-]
Aad Kuijper 46[-]
Hilmar Mulder 47[35]
Niels van der Laan 48[50]

Presentator
BNNVARA

Monica Geuze 49[58]
Ruud de Langen 50[42]
Atva van Zanten 51[31]
Mandy van der Wal 52[44]
Alexander Klöpping 56[54]
Rik Ledder 57[-]
Dimi Albers 58[41]
Saskia Wagenmakers 60[-]
Gert Ysebaert 63[66]
Allard Ruyl 64[59]
Frederieke Leeflang 65[69]
Joyce Nieuwenhuijs 70[62]
Pim Schmitz 74[57]
Eva Hollander 76[80]
Jeroen Woe 77[86]
Tim van der Wiel 78[-]
Peter Lubbers 79[75]
Rennie Rijpma 80[64]
Anne Stokvis 82[-]
Thijs Muller 85[85]
Frank Volmer 86[74]
Rogier Bruggeman 87[-]
Marscha Krouwel 88[87]
Tamara Couperus 90[91]
Rien van Beemen 92[95]
Liedewij Hentenaar 93[97]
Henri Lessing 94[93]
Brian Hirman 97[89]
Ton Rozestraten 100[99]


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.