Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company ontwikkelt merkgeluid voor Vandebron

Vandebron lanceerde onlangs een merkcampagne waarin hun rol als greentech pionier in de energiemarkt centraal staat. Zij gaan de belangrijkste nieuwe uitdaging in de energietransitie aan om Nederland op elk moment van groene stroom te kunnen voorzien, óók als er niet genoeg wordt opgewekt.

De sleutel in deze energietransitie ligt in het slim gebruiken van duurzame energie door middel van technologie. Juist op de momenten dat de zon niet schijnt en de wind niet waait. Deze toekomstgerichte en dynamische campagne kent ook een ander merkgeluid - passende bij het missiegedreven karakter van het bedrijf. Hiervoor werkt het energieplatform samen met Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company.

Het team van Amp.Amsterdam maakte voor deze vertaling gebruik van het speciaal door hen ontwikkelde RTA-E-model om de merkwaarden te vertalen naar een brandscore en soundlogo.

Diederik van Middelkoop, Executive Creative Director & Partner bij Amp.Amsterdam: “We hebben moderne ritmes gecombineerd met een eclectische mix van elektronische en akoestische instrumenten. Er is een gevoel van veelzijdigheid en progressie in het nieuwe Vandebron-geluid, dat perfect de overgang van het merk van voor iedereen naar de Innovatieve Explorer weerspiegelt.”

Naast de brandscore, het soundlogo en auditieve guidelines voor het gebruik en inzet van het geluid paste het team van Amp.Amsterdam ook zogenoemde versioning toe om de brandscore perfect te laten samenwerken met de beelden van de nieuwe televisiecommercial, die is ontwikkeld door Wefilm.

Isabelle Cannoo, Brand Manager bij Vandebron: “De start van hoofdstuk 2 van de energietransitie vraagt om een nieuw geluid, dat past bij hetgeen onze campagne voor staat: 100 procent groene energie, 100 procent van de tijd beschikbaar maken door middel van slimme technologische oplossingen. In samenwerking met Amp.Amsterdam hebben we een toekomstbestendig, hoopvol geluid ontwikkeld dat bijdraagt aan dit verhaal.” -

Het komende jaar zal de auditieve identiteit van Vandebron verder uitgerold worden.

www.vandebron.nl

www.ampamsterdam.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.