Amp.Amsterdam licht pianocommercials uit ter ere van Piano Day

Ter ere van Piano Day licht Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company een aantal commercials uit waarin pianomuziek wordt gebruikt.

Pianomuziek is door de jaren heen een populaire keuze onder adverteerders en makers. Dit is mede ingegeven doordat pianomuziek een breed scala aan emoties kan oproepen, van melancholie en nostalgie tot opwinding en vreugde. Daarnaast is pianomuziek tijdloos en, in tegenstelling tot veel trendy muziekgenres, blijft het relevant en zijn emotionele impact behouden, ongeacht de tijdgeest.

De volgende vier commercials zijn mooie voorbeelden hoe pianomuziek net dat beetje extra geven aan een commercial.

KFC: Piano

Chopin’s Nocturne Eb major is een van de meest bekende piano nummers ter wereld. Het is regelmatig terug te horen in films en series, maar in 2020 hoorden we het tijdens een minder voordehandliggende situatie: een KFC reclame. KFC promoot hun finger-lickin good kip met slowmotion beelden van mensen die hun vingers ervan aflikken. Door dit onder klassieke muziek te zetten wordt het een grappige, memorabele commercial.

JET: Keep on Moving

Ook in deze commercial van het Britse benzinestation merk Jet staat de piano centraal, dit keer zowel auditief als visueel. Een pianist rijdt op zijn vleugel door het Engelse platteland terwijl hij Joe Jackson’s 80s hit Stepping Out speelt. Het welbekende, feel-good nummer maakt de stop bij de benzinepomp een kleine moeite.

John Lewis: The Boy and the Piano

Een wereldberoemde artiest, een hit single en een mooie boodschap: het recept voor een succesvolle commercial. De kerstreclame van John Lewis gaat over het cadeau dat Elton John’s leven voorgoed veranderde: een piano. De reclame begint met Elton John die zijn eerste hit single Your Song speelt en terugblikt naar de belangrijkste momenten van zijn carrière. Dit brengt hem terug naar hét moment waarop het allemaal begon: toen hij als klein jongetje een speciaal cadeau kreeg van zijn oma.

John Lewis is niet het enige bedrijf dat koos voor Elton John’s hitsingle Your Song in hun commercial. Zo was een remake te horen in een recente Ikea reclame, en heeft KFC de cover van Ellie Goulding gebruikt.

Burberry: Night Creatures

Een groep vrienden benadert een groot buitenaards wezen in de straten van Londen. Terwijl ze oog in oog komen te staan, begint het instrumentale nummer Celebration, geschreven door Guillaume Humery, te spelen. De muziek verandert het wezen van een kwaadaardig en gevaarlijk monster naar een rustig en vredig wezen dat de personen voorzichtig optilt en een mooie dans veroorzaakt. De commercial benadrukt de kracht van nieuwsgierigheid en verkenning van het onbekende.

Pianomuziek sleept mensen mee en kan de boodschap van commercials versterken. Heb jij als marketeer of creatief een commercial die dit wel kan gebruiken? Neem dan vooral contact met ons op. Voor vragen of om een sparsessie te plannen kun je contact opnemen met Maurice Paans.

www.ampamsterdam.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.