Alfred International ontwikkelt campagne 75e verjaardag Calvé Pindakaas

Ter ere van zijn 75e verjaardag trakteert Calvé de hele maand mei op een campagne die de rijke (reclame)historie viert. Wie is er niet groot mee geworden?

Jan van den Berg, marketeer bij Calvé Pindakaas: "Al 75 jaar is Calvé de brandstof voor alle kinderen met grote dromen. En daar zijn we heel trots op! Deze maand vieren we de rijke historie van Calvé door een spotlight te zetten op alles wat dit merk groot heeft gemaakt. Zo brengen we de helden uit de commercials weer terug op tv en delen we de lekkerste dikke boterhammen met pindakaas uit. Want wie jarig is, trakteert!"

Wie jarig is trakteert

De campagne wordt ingevuld middels een 360-graden aanpak, volledig in het teken van 75 jaar Calvé in Nederland. Zo wordt er op de winkelvloer geactiveerd met feestelijke pindakaaspotten. Calvé heeft 75 potten pindakaas voorzien van een gouden wikkel aan de binnenkant. Deze potten zijn verspreid over verschillende supermarkten in Nederland. De gelukkige vinders winnen een jaar lang gratis pindakaas. Het merk doet verder pr-onderzoek naar de favoriete broodjes pindakaas van Nederland, om vervolgens met een nostalgische bakkerij het land in te trekken en Nederland te trakteren op hun favoriete broodje.

Eerste Calvé Pindakaas commercial 

De rijke reclamehistorie van Calvé begon in de jaren 80 met de razend populaire Petje Pitamientje en zijn bekende woorden: "Mijn moeder zegt dat het goed voor me is, omdat er zoveel vitamientjes in zitten. Stom hé? Ik vind het gewoon lekker." Al decennialang maakt Calvé reclamecampagnes met topsporters in hun kinderjaren in de hoofdrol. Steevast zijn dit kinderen met grote dromen, die zich door niets laten tegenhouden: van Elfstedentochtwinnaar Evert van Benthem, die met vallen en opstaan over natuurijs gleed, tot topvoetbalster Lieke Martens die het advies van haar coach in de wind sloeg ('U zei jongens!'). In de meest recente reclamecampagne met Esther Vergeer draagt Calvé een steentje bij aan het normaliseren van sporten met een beperking. Al deze helden passeren de revue in de nieuwe TVC, die zondag 30 april tijdens de bekerfinale voor het eerst op televisie te zien zal zijn. Via verschillende sociale media kan men stemmen op zijn favoriete commercial en daarmee kans maken op een jaar lang gratis pindakaas. 

Credits:

Opdrachtgever: Unilever Benelux | Product: Calvé Pindakaas | Marketeers: Jan van den Berg, Emily Raz, Esther van Spronsen  | Bureau: Alfred International | Mediabureau: Mindshare  | Shopper Marketing: Brompton Road  | Social: LifeHunters | Activatie: Tasty Lemon | PR: Glasnost Amsterdam

www.alfred.nl

www.calve.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.