
ACE maakt AI-campagne voor IAMTORO Amsterdam Boxxxer
IAMTORO lanceert op 4 oktober de Amsterdam Boxxxer, een limited edition boxershort in een oplage van 750 genummerde stuks ter ere van 750 jaar Amsterdam. De introductie gaat gepaard met een outdoorcampagne die in realtime de voorraad toont. Daarmee zien voorbijgangers direct hoeveel exemplaren nog beschikbaar zijn.
De campagne is volledig ontwikkeld met AI in samenwerking met bureau ACE, dat de visuals en video’s realiseerde.
AI-beelden met culturele knipoog
Voor de campagnebeelden werkte ACE met AI-technologie, waarbij medeoprichter Everon Jackson Hooi te zien is bovenop een Amsterdams grachtenpand met uitzicht op de Westerkerk. Het beeld was in werkelijkheid lastig te realiseren, maar kon via AI tot leven worden gebracht.
Sjors van Hoof, Head of AI Studio ACE: "ACE wil binnen de branche een voortrekker zijn op het gebied van AI. Deze technologie maakt het mogelijk om creatieve ideeën grenzeloos uit te voeren, zonder beperkt te worden door praktische kaders. De mogelijkheden zijn eindeloos en dat zie je terug in deze campagne."
Voorraad zichtbaar in de stad
Bijzonder aan de lancering is de live koppeling tussen de digitale outdoorcampagne en de voorraad. Het aantal beschikbare boxers wordt realtime getoond, waardoor elke aankoop direct zichtbaar is in de stad. Bij Amsterdam Centraal is bovendien een speciale display geplaatst met het allereerste exemplaar (#1 van 750), voorzien van een aftelklok.
Gert Schrijvers, Head of JCDecaux Studio’s: "Door actuele voorraadgegevens direct zichtbaar te maken in outdoorreclame, brengen we de verkoop letterlijk de straat op. Dit maakt de ervaring relevanter, dynamischer en veel krachtiger."
Merkactivatie met urgentie
Met de Amsterdam Boxxxer kiest IAMTORO voor een merkactivatie die culturele relevantie koppelt aan technologie.
Roland Ykel van IAMTORO: "IAMTORO zoekt altijd naar manieren om buiten de gebaande marketingpaden te treden. Met de Amsterdam Boxxxer creëren we een activatie die zowel stopping power heeft als urgentie oproept. Zo brengen we onze merkbeleving op een onderscheidende en impactvolle manier tot leven."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
ESN kiest ACE PR voor lancering in Nederland
Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen
GROHE viert 50 jaar in Nederland met jubileumcampagne
[Vacatures] ACE zoekt een IT Manager
ESN lanceert sportvoedingslijn bij Albert Heijn
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert