AI-campagne IAMTORO Amsterdam Boxxxer

IAMTORO lanceert op 4 oktober de Amsterdam Boxxxer, een limited edition boxershort in een oplage van 750 genummerde stuks ter ere van 750 jaar Amsterdam. De introductie gaat gepaard met een outdoorcampagne die in realtime de voorraad toont. Daarmee zien voorbijgangers direct hoeveel exemplaren nog beschikbaar zijn.

AI-beelden met culturele knipoog

Voor de campagnebeelden is gewerkt met AI-technologie, waarbij medeoprichter Everon Jackson Hooi te zien is bovenop een Amsterdams grachtenpand met uitzicht op de Westerkerk. Het beeld was in werkelijkheid lastig te realiseren, maar kon via AI tot leven worden gebracht.

Voorraad zichtbaar in de stad

Bijzonder aan de lancering is de live koppeling tussen de digitale outdoorcampagne en de voorraad. Het aantal beschikbare boxers wordt realtime getoond, waardoor elke aankoop direct zichtbaar is in de stad. Bij Amsterdam Centraal is bovendien een speciale display geplaatst met het allereerste exemplaar (#1 van 750), voorzien van een aftelklok.

Gert Schrijvers, Head of JCDecaux Studio’s: "Door actuele voorraadgegevens direct zichtbaar te maken in outdoorreclame, brengen we de verkoop letterlijk de straat op. Dit maakt de ervaring relevanter, dynamischer en veel krachtiger."

Merkactivatie met urgentie

Met de Amsterdam Boxxxer kiest IAMTORO voor een merkactivatie die culturele relevantie koppelt aan technologie.

Roland Ykel van IAMTORO: "IAMTORO zoekt altijd naar manieren om buiten de gebaande marketingpaden te treden. Met de Amsterdam Boxxxer creëren we een activatie die zowel stopping power heeft als urgentie oproept. Zo brengen we onze merkbeleving op een onderscheidende en impactvolle manier tot leven."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ACE lead agency Hersenstichting

21-10-2025 | 11:32:00
Het bureau wordt strategisch en creatief partner om het merk te versterken en hersengezondheid breder onder de aandacht te brengen

Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day

10-10-2025 | 15:37:02
Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day. Betrokken bureaus zijn Eastwood Brand Consultancy, Thonik en ACE

Nick Toet ontwikkelt Nick’s Noedels voor La Place

09-10-2025 | 10:32:00
La Place en Nick Toet sloegen de handen ineen om een gerecht te ontwikkelen dat niet alleen vers en gezond is, maar écht in de smaak valt bij kinderen

ACE en CZ benadrukken zorginstinct in positionering

08-10-2025 | 09:04:03
De koers is gebaseerd op het uitgangspunt Alle mensen zorgen en brengt het merk dichter bij de mens.

[Vacatures] ACE zoekt een Senior Creative

06-10-2025 | 08:36:00
ACE Social is per direct op zoek naar Senior Creative - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.