ACE Influencer bureau Content Icons aan de slag voor Unilever

Influencer marketing agency Content Icons gaat aan de slag voor Lipton Ice Tea en Magnum. Het ACE bureau leidt de ambassadeursprogramma's op beide Unilever merken voor de Nederlandse markt. Content Icons is naast een boutique talentenbureau ook strategisch en creatief partner op beide merken. Daarbij zet het bureau de contentstrategie op, denkt mee op creatie en kiest het talent dat het beste past bij de campagne en de uitstraling van het merk, vanuit de Content Icons pool of daarbuiten. 

Strategisch en creatief partner

Kirsten Vermeer, Brand Manager Ice Cream bij Unilever: "Content Icons staat dichtbij haar talenten waardoor ze precies weten wat voor influencers er bij de campagne passen. Samen met deze talenten kijken ze hoe de boodschap van de campagne op een authentieke wijze de doelgroep kan bereiken."

Sara Rottenberg, CEO van Content Icons: "Sinds onze stap naar ACE kunnen we onze talent-first benadering nog beter benutten. Door de creators vroeg te betrekken in het creatieproces, het liefst al bij de pitch fase, optimaliseren we de resultaten. Kortom, meer rendement voor de klant. Hier gingen zowel Lipton Ice Tea als Magnum op aan; de start van een vruchtbare samenwerking."

Merkbeleving centraal

De ambassadeursprogramma's lopen de hele zomer, waarbij de merkbeleving centraal staat. De influencers maken hun authentieke videocontent op verschillende activaties gedurende de zomer. Sara Rottenberg: "De strategie is meer ingestoken als partnership tussen talent en merk, waarbij co-creatie centraal staat."

Magnum startte deze maand met een grootschalig evenement tijdens het Cannes Filmfestival, ter ere van de nieuwe zomerse ijssmaken. Voor Lipton Ice Tea zijn de eerste talenten reeds bekendgemaakt middels een ambassadeursvideo

Said Arrad, Sr. Brand Manager Lipton Ice Tea bij Unilever: "Dit jaar zijn wij samen met Content Icons op zoek gegaan naar Lipton Ice Tea lovers. Gedurende de hele zomer zullen onze ambassadeurs, samen met vrienden, unieke en authentieke content maken op terrassen en festivals. Dé manier om de jongere doelgroep te bereiken."

Influencer marketing essentieel

Naast de Unilever merken bouwt Content Icons momenteel met meerdere klanten uit het ACE portfolio aan strategische en creatieve oplossingen om de merkboodschap effectief over te brengen aan de doelgroep. Dit mede dankzij de slagkracht van recentelijke aanwinst en Growth Brand Manager, Lieseloth Wisbrun, oud MediaMonks.

Lieseloth Wisbrun: "Influencer marketing is niet langer alleen een toevoeging aan je marketingplannen, het is een essentieel onderdeel van de marketingmix van elk merk. Influencers geven een gezicht aan het merk. En wanneer op de juiste manier ingezet, genereer je niet alleen een groot bereik, maar bouw je ook aan merkvoorkeur. Het is niet voor niets dat 69 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Het is bijna dubbel zo effectief als zenden vanuit een merk op de social kanalen."

Credits:

Klant: Brand Manager Ice Cream, Unilever: Kirsten Vermeer | Sr. Brand Manager, Lipton Ice Tea NL: Said Arrad | Bureaus: PR bureau op Magnum: Glasnost, ACE | Influencer bureau: Content Icons, ACE | Social bureau: Blauw Gras, ACE : Content Icons | CEO: Sara Rottenberg | General Manager & Sr. talent manager: Liz Peetoom | Growth Brand Manager: Lieseloth Wisbrun | Account Manager: Perine Schoenmaker

www.contenticons.com

www.thisisace.nl

www.unilever.com

Lees ook:

ACE lead agency Hersenstichting

21-10-2025 | 11:32:00
Het bureau wordt strategisch en creatief partner om het merk te versterken en hersengezondheid breder onder de aandacht te brengen

Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day

10-10-2025 | 15:37:02
Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day. Betrokken bureaus zijn Eastwood Brand Consultancy, Thonik en ACE

Nick Toet ontwikkelt Nick’s Noedels voor La Place

09-10-2025 | 10:32:00
La Place en Nick Toet sloegen de handen ineen om een gerecht te ontwikkelen dat niet alleen vers en gezond is, maar écht in de smaak valt bij kinderen

ACE en CZ benadrukken zorginstinct in positionering

08-10-2025 | 09:04:03
De koers is gebaseerd op het uitgangspunt Alle mensen zorgen en brengt het merk dichter bij de mens.

[Vacatures] ACE zoekt een Senior Creative

06-10-2025 | 08:36:00
ACE Social is per direct op zoek naar Senior Creative - Fulltime · Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.