XXS Amsterdam (Candid) neemt Cogonez over

Reclamebureau Cogonez wordt per 1 januari 2021 overgenomen door XXS Amsterdam. Door de samenwerking binnen het Candid platform ontstaat een reclamebureau met de focus op innovatie.

Met Cogonez, dat in 2018 is opgericht door Bas Oosterwal en Arjan Leest, haalt XXS naast strategie en creatie ook innovatie en technologie in huis. Cogonez is sterk in het naadloos verbinden en verrijken van de online en offlinewereld, bijvoorbeeld door gebruik te maken van Augmented Reality en QR-codes. Leest is onder meer bekend als initiatiefnemer van het burgerinitiatief WeLoveHema.

De oprichters zullen het eigen team blijven aansturen en uitbouwen met de disciplines van XXS en de andere bureaus van Candid. Daarnaast zullen Leest en Oosterwal het voortouw nemen in de innovatie cel van XXS.

XXS Amsterdam bestaat 24 jaar, werkt voor grote merken als Makro en Bud en won de afgelopen jaren zeven Effie Awards met campagnes voor EasyJet, RouteMobiel, Theodoor Gilissen, de Nierstichting, Anderzorg (2x) en Kia. Sinds 2019 is het reclamebureau onderdeel van marketing- en communicatieplatform Candid, waar ook bureaus als Online Company, Daily Dialogues, Havana Harbor, M2Media en Stroom deel van uitmaken.

Arjan Leest, Commercial & Strategy director van XXS en Cogonez: "Het zijn bizarre, maar ook gave tijden. Vooral technologische veranderingen zorgen voor grote uitdagingen. Maar het zijn juist déze uitdagingen die ook grote kansen bieden. Gebruik technologie enerzijds om kosten te besparen zodat je budget creëert om met je merk relevant aanwezig te zijn op nieuwe digitale touchpoints. Omarm innovatie en start vandaag nog met experimenteren. Mis de boot niet, want je hebt gezien hoe snel de wereld kan veranderen."

Volgens Piet Hein Smit, Managing Director & Founder XXS Amsterdam, passen de twee bureaus qua cultuur en lef perfect bij elkaar. ,,XXS is sinds de oprichting in 1996 als challenger bezeten van verandering. En laat daar nu in de huidige realiteit meer behoefte aan zijn dan ooit”, zegt hij. ,,De aansluiting op het Candid platform past in dat denken en stelt ons inmiddels in staat om nauw samen te werken met het groeiend aantal gespecialiseerde bureaus.”

www.cogonez.nl
www.xxs.amsterdam
www.candidplatform.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.