XXS Amsterdam (Candid) neemt Cogonez over

Reclamebureau Cogonez wordt per 1 januari 2021 overgenomen door XXS Amsterdam. Door de samenwerking binnen het Candid platform ontstaat een reclamebureau met de focus op innovatie.

Met Cogonez, dat in 2018 is opgericht door Bas Oosterwal en Arjan Leest, haalt XXS naast strategie en creatie ook innovatie en technologie in huis. Cogonez is sterk in het naadloos verbinden en verrijken van de online en offlinewereld, bijvoorbeeld door gebruik te maken van Augmented Reality en QR-codes. Leest is onder meer bekend als initiatiefnemer van het burgerinitiatief WeLoveHema.

De oprichters zullen het eigen team blijven aansturen en uitbouwen met de disciplines van XXS en de andere bureaus van Candid. Daarnaast zullen Leest en Oosterwal het voortouw nemen in de innovatie cel van XXS.

XXS Amsterdam bestaat 24 jaar, werkt voor grote merken als Makro en Bud en won de afgelopen jaren zeven Effie Awards met campagnes voor EasyJet, RouteMobiel, Theodoor Gilissen, de Nierstichting, Anderzorg (2x) en Kia. Sinds 2019 is het reclamebureau onderdeel van marketing- en communicatieplatform Candid, waar ook bureaus als Online Company, Daily Dialogues, Havana Harbor, M2Media en Stroom deel van uitmaken.

Arjan Leest, Commercial & Strategy director van XXS en Cogonez: "Het zijn bizarre, maar ook gave tijden. Vooral technologische veranderingen zorgen voor grote uitdagingen. Maar het zijn juist déze uitdagingen die ook grote kansen bieden. Gebruik technologie enerzijds om kosten te besparen zodat je budget creëert om met je merk relevant aanwezig te zijn op nieuwe digitale touchpoints. Omarm innovatie en start vandaag nog met experimenteren. Mis de boot niet, want je hebt gezien hoe snel de wereld kan veranderen."

Volgens Piet Hein Smit, Managing Director & Founder XXS Amsterdam, passen de twee bureaus qua cultuur en lef perfect bij elkaar. ,,XXS is sinds de oprichting in 1996 als challenger bezeten van verandering. En laat daar nu in de huidige realiteit meer behoefte aan zijn dan ooit”, zegt hij. ,,De aansluiting op het Candid platform past in dat denken en stelt ons inmiddels in staat om nauw samen te werken met het groeiend aantal gespecialiseerde bureaus.”

www.cogonez.nl
www.xxs.amsterdam
www.candidplatform.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.