Volkswagen introduceert ID.3 model in augmented reality via Google

Volkswagen heeft het via augmented reality mogelijk gemaakt een 3D-versie van de Volkswagen ID.3 te bekijken via Google Search. Eerder kon dit al met planten en dieren

Met de feature is het mogelijk een indruk te krijgen van dit electrische model op een willekeurige plek. Wie via Google zoekt naar Volkswagen ID.3 kan op de tablet of smartphone een 3D-weergave van de auto via augemnted reality in zijn omgeving plaatsen.

Het Duitse Volkswagen startte onlangs met de mogeljikheid tot een virtuele autoshow. De exclusieve Nederlandse importeur van volkswagen, PON startte ook met het geheel online kunnen aanschaffen van een occasion onder de naam Das WeltAuto.

De ID.3 is vanaf medio 2020 te koop. PON verkocht in Nederland als exclusieve importeur in april de helft minder Volkswagens: in april 2020 werden door de coronacrisis slechts 1750 nieuwe Volkswagens verkocht. In april 2019 waren dit er nog 3439. Een halvering van de autoverkopen is in lijn met het algemene beeld van autoverkopen. Volkswagen is het meest verkochte merk auto's in Nederland.

De productie van de Volkswagens in het Duitse Wolfsburg is op 27 april 2020 overigens hervat. De bedoeling is dat op 4 mei 2020 de productie op 40 procent van de oorspronkelijke capaciteit komt rekening houdend met de coronamaatregelen. 70 procent van haar Duitse dealernetwerk is heropend. Op 17 maart 2020 werd de productie van alle Volkswagenfabrieken stilgelegd door de coronasituatie.

www.volkswagenag.com
www.pon.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.