Vertigo 6 aan de slag voor UEFA Futsal EURO 2022

Na een uitgebreide pitch kiest de organisatie van UEFA Futsal EURO 2022 voor Vertigo 6 als pr- en marketingbureau voor het Europees kampioenschap zaalvoetbal in Nederland. Vertigo 6 versterkt de organisatie met digital marketing, influencermarketing en pr voor het toernooi. Futsal is de internationale benaming voor zaalvoetbal.

UEFA Futsal EURO 2022 vindt plaats van 19 januari tot en met 6 februari 2022 in Ziggo Dome Amsterdam en MartiniPlaza Groningen. Deze twaalfde editie is het grootste EK Futsal, ooit, want voor het eerst nemen er zestien landen deel. Nederland is als gastland automatisch gekwalificeerd. Met deze snelle en dynamische sport wil de organisatie een hele nieuwe generatie voetballiefhebbers inspireren en een nieuwe impuls geven aan het zaalvoetbal in Nederland.

Kennismaken met futsal

In aanloop naar het toernooi worden allerlei voetbalactiviteiten georganiseerd om jongeren kennis te laten maken met futsal. Onderdeel van de Legacy-activiteiten zijn onder meer The Street Futsal Championships, een Future of Futsal League en Futsal Seminars. Het legacy-programma start in het voetbalseizoen 2021-2022, dat loopt van augustus 2021 tot en met juni 2022.

Zes nationale partners

De toernooiorganisatie heeft van UEFA de mogelijkheid gekregen om zes nationale partners te binden aan het toernooi. Inmiddels zijn twee partnerslots ingevuld. Met Ziggo Dome en MartiniPlaza als futsal decors kunnen volgend jaar veel toeschouwers live genieten van deze fantastische sport. De NOS heeft daarnaast de nationale uitzendrechten en naar verwachting zullen wereldwijd 40 miljoen mensen naar het toernooi kijken.

Kiki Siemer, Digital marketeer UEFA Futsal EURO 2022: “Vertigo 6 heeft een bewezen trackrecord op het gebied van de jonge doelgroep en weet ze op een creatieve en effectieve manier te bereiken. De door Vertigo 6 voorgestelde crossmediale campagne en geïntegreerde marketingcommunicatie-aanpak sluit perfect aan bij onze ambities en doelstellingen.”

Raoul van Wijk, mede-eigenaar van Vertigo 6: “Wij zijn ontzettend trots dat we met Vertigo 6 aan de slag mogen voor dit bijzondere event. Wij zijn door onze games-achtergrond gespecialiseerd in het activeren van een jonge doelgroep. Als voetballiefhebbers kijken we er naar uit ons in te zetten en samen een creatieve en resultaatgerichte campagne te maken voor UEFA Futsal EURO 2022.”

www.vertigo6.nl
www.knvb.nl/futsaleuro

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.