Uber verhuist naar Tripolis-Park in Amsterdam

Het internationale hoofdkantoor van Uber gaat verhuizen. In 2022 zal het techbedrijf in het Tripolis-Park een campus realiseren voor alle medewerkers.

Tripolis-Park belooft een van de duurzaamste gebouwen van Nederland te worden doordat de impact op het milieu geminimaliseerd wordt terwijl slimme technologieën bijdragen aan het welzijn en de prestaties van de gebruiker. Uber zal in totaal 30.000 van de beschikbare 45.000 vierkante meter huren om zo ruimte te kunnen bieden aan het groeiend aantal werknemers in de hoofdstad.

Al in 2012 heeft Uber het Internationale Hoofdkantoor in Amsterdam gevestigd. Vijf jaar later verhuisde het technologiebedrijf naar The Cloud, waar het aantal werknemers groeide van 400 in 2017 naar ruim 1500. In aanloop naar de nieuwe Uber campus zal Spaces Westerpark de komende twee jaar onderdak bieden aan 600 Uber-medewerkers.

Michael Huaco, Vice President Workplace and Real Estate van Uber: "We zijn blij dat we ons verder kunnen verbinden met Amsterdam en dat we deze iconische locatie hebben gevonden voor de nieuwe Uber campus waar we al onze huidige en toekomstige medewerkers samen kunnen brengen onder een dak.”

Sjoerd Lycklama, partner bij Flow: “Tripolis-Park is een uniek herontwikkelingsproject. Het biedt Uber een fantastische basis voor het Internationale Hoofdkantoor, met toegang tot diverse voorzieningen op een dynamische, milieubewuste campus.”

Jeroen Nijland, commissaris van de Netherlands Foreign Investment Agency (NFIA), een agentschap van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat: “Het is mooi nieuws dat Uber opnieuw voor Amsterdam heeft gekozen en met de nieuwe campus en werkgelegenheid ons land versterkt. Dit bewijst opnieuw dat Nederland aantrekkelijk is voor mondiale bedrijven als Uber die vooroplopen op het gebied van digitalisering en technologische ontwikkelingen. Nederland biedt deze innovatieve bedrijven een stabiele locatie op de internationale markt."

www.uber.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.