Tilburg University wint met Learn Anywhere award voor innovatie in onderwijs

Tilburg University is met haar Innovation Room de winnaar van de EUNIS Award, een internationale award voor innovatief gebruik van audiovisuele technologie in het hoger onderwijs. In de Innovation Room wordt gebruik gemaakt van Learn Anywhere, een speciaal voor het onderwijs ontwikkelde technologische oplossing, waardoor lesgeven aan studenten mogelijk is ongeacht of zij fysiek of digitaal aanwezig zijn. 

De EDUiLAB Innovation Room op de campus van Tilburg University is opgericht met het doel om door innovatie het onderwijs in beweging te brengen. De spil van de EDUiLAB Innovation Room is Learn Anywhere: een zeven meter lang interactief whiteboard dat is uitgerust met verschillende camera's, displays, microfoons en een audiosysteem.

Aukje Leufkens, Operational Manager van EDUiLAB: “Ons doel om een flexibele, multifunctionele ruimte te creëren die uitnodigt tot samenwerking is behaald. We willen het onderwijs in beweging zetten door samen te innoveren. De award is de kroon op ons werk.”

Learn Anywhere is ontwikkeld door Epson, Logitech, Extron en Smit Visual. Twee verschillende camera’s bieden de student thuis zicht op de docent en op de analoge én digitale content die de docent deelt. Studenten die fysiek afwezig zijn, zien en horen hetzelfde als wanneer ze fysiek aanwezig zijn. De docent kan eenvoudig analoog aantekeningen maken op het zeven meter brede whiteboard om het lesmateriaal te illustreren en hetzelfde whiteboard gebruiken om digitaal te presenteren op groot formaat.

Oscar van der Linden, Manager bij Epson Benelux: “Met name in het hoger onderwijs gaan studenten en docenten gebukt onder de huidige situatie. De award bevestigt dat het moderne onderwijs behoefte heeft aan een oplossing die fysiek en remote onderwijs naadloos in elkaar laat overlopen, waarbij gebruiksvriendelijkheid voorop staat. Fantastisch dat een van de eerste deelnemende onderwijsinstellingen daarmee direct in de prijzen valt.”

Joost Jetten, Head of Enterprise Benelux bij Logitech: “Met Learn Anywhere kunnen alle studenten, of ze de les nu vanuit huis of op locatie bijwonen, de docent, de presentatie en de aantekeningen moeiteloos volgen. Tegelijkertijd kan de docent zowel de studenten in de collegezaal als de studenten thuis zien en horen, zodat er een natuurlijke interactie mogelijk blijft. Ook een gastdocent kan moeiteloos bijgeschakeld worden. Tilburg University heeft de oplossing zo geïntegreerd, dat de gebruikte technologie in deze omgeving perfect tot zijn recht komt.”

De Innovation Room was tot voor kort uniek in Nederland, maar het innovatieve concept is niet onopgemerkt gebleven: steeds meer scholen en universiteiten kiezen inmiddels voor Learn Anywhere.

www.learn-anywhere.nl
www.logitech.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.