Tientallen producten Gekozen Product van het Jaar 2021

De 53 winnaars van de verkiezing het Gekozen Product van het Jaar 2021 zijn bekendgemaakt. Ook dit jaar namen tientallen merken deel aan de jaarlijkse productverkiezing en lieten hun allerlaatste producten testen door ruim 10.000 consumenten.

De winnaars mogen het hele jaar het felrode logo (en dit jaar ook het nieuwe logo voor huismerken) van dit keurmerk voeren in al hun reclamecampagnes, op verpakkingen en de winkelvloer om hun producten extra onder de aandacht van het winkelende publiek te brengen.  

Het initiatief vindt al sinds 1987 plaats in Frankrijk en is een jaarlijkse competitie om duidelijk te maken welke nieuwkomers goed scoren op de consumentenmarkt. Ook dit jaar gaven duizenden consumenten gehoor aan de oproep de nieuwste producten van merken in uiteenlopende productcategorieën te testen en beoordelen. Zij namen allerlei innovaties en producten onder de loep die sinds januari 2019 hun marktintroductie beleefden en in Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn.  

De consumenten toetsen de producten onder meer op attractiviteit, het innovatieve karakter en de aankoopintentie. Ook het duurzame karakter van producten wordt beoordeeld. De winnaars zijn hier te zien.

Katia Van Eecke, Director of Operations Support bij Voted Product of the Year Worldwide: “Het logo heeft zijn bestaansrecht door de jaren heen bewezen en helpt consumenten bij het maken van een weloverwogen keuze voor een innovatief product van hoge kwaliteit, dat aansluit op laatste trends in de consumentenmarkt. Door de goede zichtbaarheid van het logo stijgt de verkoopeffectiviteit van de producten gemiddeld met 25 procent en neemt het aantal kopers toe met zo’n 260 procent.”

www.poynetherlands.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.