Talpa Network lanceert creatieve hub het Bureau

Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat, onder de vleugels van Talpa Media Solutions, zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen.  

De reorganisatie van creativiteit binnen het Nederlandse media-techbedrijf zat er al een tijd aan te komen en is per 1 september een feit. Allard Ruyl, CEO Talpa Media Solutions: “We merken dat de vraag naar creativiteit verandert, adverteerders willen nu meer dan ooit specifieke doelgroepen bereiken met verhalen die impact maken. Een verhaal bedenken is één ding, maar impact maken, daarvoor moet je de kanalen kennen als je broekzak. Tegelijkertijd is er behoefte aan efficiëntie en brede distributie over de verschillende touch points.”

Wouter van der Pauw, Creatief directeur van het Bureau: “Binnen het Bureau verenigen we de denkkracht van de gespecialiseerde creatieven die voorheen verspreid zaten door het Talpa Network. Zo hebben we radio-experts, print-kenners, social media strategen, format-ontwikkelaars, digital designers en reclamemakers. Met dit nieuwe multidisciplinaire team kunnen we onze klanten nog beter bedienen. We zijn een hybride vorm van content bureau, design bureau en creatief bureau, oftewel het Bureau.”

Om adverteerders te helpen meer impact te maken hanteert het Bureau ook een ander businessmodel, concepturen worden verrekend in de media-deal. Voordelig voor de adverteerders, die hierdoor meer bereik realiseren voor hun verhaal.

Allard Ruyl: “Talpa Network bereikt wekelijks negentig procent van alle Nederlanders, en wil voor elke kijker, luisteraar, lezer, speler, koper en volger de beste ervaring. Elk verhaal moet spot-on zijn, ook de advertising. En elke euro moet zoveel mogelijk impact maken. Samen met het Bureau gaan we daarom creativiteit investeren in oplossingen voor adverteerders. Door deze nauwe samenwerking zijn wij in staat slimmere brand partnerships, content formats en volledige 360-campagnes te ontwikkelen die het volledige potentieel van Talpa Network benutten."

Het Bureau wordt creatief geleid door Wouter van der Pauw en Mirjam van Dijk. Ze doen dit samen met Concepts & Strategy Directors Roos Simons en Rose Zandvliet. Simons behandelt de creatieve vraagstukken van adverteerders en Zandvliet vervult dezelfde rol voor de eigen Talpa Network-merken. Account management van het Bureau gaat via Talpa Media Solutions.

www.talpanetwork.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.