Steam maakt vrouwencampagne voor Defensie

Voor Defensie is het werven van meer vrouwen binnen de strijdkrachten altijd een belangrijk speerpunt. Steam ontwikkelde daarom een wervingscampagne die vrouwen aanspreekt op hun competenties en een ode brengt aan de teams van de krijgsmachten.

Defensie is een van de grootste werkgevers. Inmiddels weten de meeste vrouwen wel dat Defensie ook een werkplek voor hen is, maar de stap om daadwerkelijk op een baan bij Defensie te solliciteren wordt niet altijd gezet. Er bestaan nog steeds vooroordelen, waardoor vrouwen denken dat werken bij Defensie niet voor hen is weggelegd. Daarom laat de campagne zien dat er wel degelijk een rol is voor hen is binnen de krijgsmachten.

In de campagne wordt gefocust op de kracht van een team. Jari Kloppenburg, Strategy Director bij Steam: “We blijven weg van stereotypen en het creëren van een exclusief vrouwenbeeld. Door in te zetten op competenties en de kracht van het team creëren we een groter beeld van Defensie als het gaat om diversiteit en inclusiviteit. En daarmee maken we de rol in het team tegelijkertijd meer herkenbaar voor vrouwen.”

De campagne wordt dit najaar uitgerold in bioscopen, op social media en in een outdoorcampagne.

Credits:

Opdrachtgever: ministerie van Defensie | Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Alex Franssen, Leontine Messaoudi-Dakriet, Laura Delver, Roy Wesseling | Bureau: Steam | Art & copy: Rob Bary en Kees Karman | Account: Rick Geven en Bernice Schenk | Productie: Big Shots, Martijn Kranenburg, Ivan Barbosa, Monique Janse

www.steam.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.