Slachtofferhulp Nederland en N=5 lanceren ondraaglijke sieraden

Slachtofferhulp Nederland lanceert de campagne Ondraaglijke Sieraden. Gouden naamkettingen met de gepersonaliseerde namen die drie slachtoffers kregen na shame sexting, en waar zij steeds dieper in gingen geloven. De campagne is ontwikkeld door N=5, dat na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen is als lead agency.

Shame sexting, het zonder toestemming doorsturen van seksueel getinte content, is een groot maatschappelijk probleem. Slechts 1 op 20 slachtoffers zoekt hulp. Terwijl de gevolgen voor deze slachtoffers enorm zijn. Binnen no time dragen ze namen als Hoer van de Stad, Gore Slet of Vies Meisje met zich mee.

Ondraaglijke sieraden

Om dit invoelbaar te maken ontwikkelde N=5 gepersonaliseerde naamkettingen. Een item dat razend populair onder jongeren is en een manier om je identiteit te uiten. Maar voor slachtoffers van shame sexting, werkt dat anders. Hoe langer ze blijven rondlopen met hun gevoel en continu scheldnamen te horen krijgen, hoe dieper ze in deze woorden gaan geloven en hoe verder ze af komen te staan van wie ze echt zijn. Ze dragen de schaamte als het ware met zich mee. Vanuit dit inzicht is de campagne vertrokken.

Anne Stokvis, creatief directeur N=5: “Toen we ons steeds dieper in de verhalen van slachtoffers verdiepten, ontdekten we dat niet het delen van de foto zelf, maar de enorme schaamte die anderen je aanpraten grote impact heeft op slachtoffers. Het is een gevoel dat ze blijft achtervolgen. Dat is voor ons het uitgangspunt geweest om een campagne te maken die niet alleen recht in jongerencultuur landt, maar ook de persoonlijkheid en mens achter het verhaal in zijn kracht zet.”

Bo Speich, marketingadviseur Slachtofferhulp Nederland: “Minder dan 5 procent van de slachtoffers vraagt om hulp. Shame sexting is een ernstig en snelgroeiend maatschappelijk probleem. Maar als Slachtofferhulp Nederland weten we een jongere doelgroep, die hier vaak mee te maken krijgt, nog onvoldoende te bereiken. N=5 begrijpt goed wat er bij de doelgroep speelt en heeft hierin geen compromissen gedaan. Wij zijn erg blij met het resultaat.”

De campagne wordt uitgerold op social media, in de bioscoop en op alle middelbare scholen. De campagnevideo is geregisseerd door Nina Aaldering, fotografe door Uliana Batiuk en Cake film als verantwoordelijke productiemaatschappij.

www.nis5.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.