Slachtofferhulp Nederland en N=5 lanceren ondraaglijke sieraden

Slachtofferhulp Nederland lanceert de campagne Ondraaglijke Sieraden. Gouden naamkettingen met de gepersonaliseerde namen die drie slachtoffers kregen na shame sexting, en waar zij steeds dieper in gingen geloven. De campagne is ontwikkeld door N=5, dat na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen is als lead agency.

Shame sexting, het zonder toestemming doorsturen van seksueel getinte content, is een groot maatschappelijk probleem. Slechts 1 op 20 slachtoffers zoekt hulp. Terwijl de gevolgen voor deze slachtoffers enorm zijn. Binnen no time dragen ze namen als Hoer van de Stad, Gore Slet of Vies Meisje met zich mee.

Ondraaglijke sieraden

Om dit invoelbaar te maken ontwikkelde N=5 gepersonaliseerde naamkettingen. Een item dat razend populair onder jongeren is en een manier om je identiteit te uiten. Maar voor slachtoffers van shame sexting, werkt dat anders. Hoe langer ze blijven rondlopen met hun gevoel en continu scheldnamen te horen krijgen, hoe dieper ze in deze woorden gaan geloven en hoe verder ze af komen te staan van wie ze echt zijn. Ze dragen de schaamte als het ware met zich mee. Vanuit dit inzicht is de campagne vertrokken.

Anne Stokvis, creatief directeur N=5: “Toen we ons steeds dieper in de verhalen van slachtoffers verdiepten, ontdekten we dat niet het delen van de foto zelf, maar de enorme schaamte die anderen je aanpraten grote impact heeft op slachtoffers. Het is een gevoel dat ze blijft achtervolgen. Dat is voor ons het uitgangspunt geweest om een campagne te maken die niet alleen recht in jongerencultuur landt, maar ook de persoonlijkheid en mens achter het verhaal in zijn kracht zet.”

Bo Speich, marketingadviseur Slachtofferhulp Nederland: “Minder dan 5 procent van de slachtoffers vraagt om hulp. Shame sexting is een ernstig en snelgroeiend maatschappelijk probleem. Maar als Slachtofferhulp Nederland weten we een jongere doelgroep, die hier vaak mee te maken krijgt, nog onvoldoende te bereiken. N=5 begrijpt goed wat er bij de doelgroep speelt en heeft hierin geen compromissen gedaan. Wij zijn erg blij met het resultaat.”

De campagne wordt uitgerold op social media, in de bioscoop en op alle middelbare scholen. De campagnevideo is geregisseerd door Nina Aaldering, fotografe door Uliana Batiuk en Cake film als verantwoordelijke productiemaatschappij.

www.nis5.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.