Sjors van Drie leidt marketingteam bierbrouwerij AB InBev Nederland

Sjors van Drie is per 1 mei 2020 Marketing Lead van bierbrouwerij AB InBev. Hij treedt toe tot het managementteam van de brouwer in Nederland, onder leiding van Nicolas Bartholomeeusen. Sjors van Drie is sinds 2016 als (senior) brand manager werkzaam bij de brouwer en was onder meer verantwoordelijk voor de merken Bud, Hertog Jan en Leffe.

Bierbrouwerij AB InBev is na Heineken de tweede speler op de Nederlandse biermarkt en is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.
 
Sjors van Drie volgt Joost van de Sande op, die na 12 jaar  kiest voor een andere uitdaging als marketingmanager bij snoepfabrikant ConCorp. Sinds mei 2019 was Sjors van Drie verantwoordelijk voor de marketing van Bud. In die rol was hij onder meer medeverantwoordelijk voor de lancering van het merk in de Nederlandse markt in 2019. Voor de brouwer de grootste lancering van een merk ooit in Nederland. Eerder was hij verantwoordelijk voor de merken Hertog Jan en Leffe. Voor zijn komst bij Bierbrouwerij AB InBev werkte Sjors in diverse marketing- en communicatierollen bij onder meer de Efteling en Niehe Media
 
Sjors van Drie: “Ik kijk er enorm naar uit om met een sterk team en onze partners verder te bouwen aan onze merken in Nederland. Met veel dank aan Joost van de Sande hebben we de afgelopen jaren een unieke positie bereikt met een sterk en divers merkenportfolio. Als marktleider in het speciaalbiersegment en eveneens een zeer krachtige positie in pils, blijven we ambitieus. De verdere lancering van het merk Bud in Nederland is en blijft prioriteit, net als de verdere groei van Hertog Jan. We kijken zorgvuldig naar de relevantie van ons volledige portfolio. Met voor ieder merk een belangrijke rol in de snel veranderende biermarkt.’’

www.ab-inbev.nl
www.ab-inbev.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.