Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner

Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website van Het Scheepvaartmuseum beheren, onderhouden en doorontwikkelen.  

De collectie van Het Scheepvaartmuseum bestaat uit circa 400.000 objecten, waaronder schilderijen, scheepsmodellen, navigatie-instrumenten en wereldkaarten. Bezoekers ontdekken hier 500 jaar Nederlandse maritieme geschiedenis en ervaren hoe sterk deze verbonden is met de samenleving van vandaag en van de toekomst.

De website van het Scheepvaartmuseum is normaliter dé plek waar museumbezoekers zich oriënteren, browsen en tickets boeken. Ondanks dat het museumgebouw momenteel vanwege coronavirus maar een beperkt aantal bezoekers kan toelaten, wil het Scheepvaartmuseum toch zoveel mogelijk mensen laten genieten van de bijzondere collectie. Daarom is het naast het kopen van tickets ook mogelijk om minicolleges van conservatoren en vlogs van museumdocenten te bekijken of een online rondleiding te beleven.

Aan bureau One Shoe de taak om ervoor te zorgen dat museumbezoekers zowel nu als in de toekomst online kennis kunnen blijven maken met het museum, het museum virtueel kunnen beleven én om de website door te ontwikkelen in lijn met de ambities van het Scheepvaartmuseum.

www.oneshoe.nl
www.scheepvaartmuseum.nl

 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.