SAS Software kiest voor FCB Amsterdam

SAS Software heeft FCB Amsterdam uitgekozen voor de communicatie en marketing van haar activiteiten in de Benelux. In juli 2020 werd de pitch uitgezet bij drie bureaus. De pitch ging over uitdaging en over verrassing. Over dingen anders doen dan anders en met de belangrijke opdracht om SAS uit haar eigen comfort zone te halen en tegelijkertijd een concept neer te leggen waarin de diensten van SAS kinderlijk eenvoudig en helder over het voetlicht zouden komen, met veel aandacht voor sales. De opdracht is in oktober 2020 vergund, waarbij de bedoeling is een langdurige samenwerking aan te gaan.

Jos Vis, CEO en partner van FCB Amsterdam: "Een pitch uit het boekje. SAS gaf ons vanaf het begin op zeer professionele en duidelijke wijze alle input die we nodig hadden om goed werk te maken. De gehele pitch zijn ze bereikbaar en beschikbaar geweest. Dit was een pitch waarin opdrachtgever en bureau samen aan het werk waren. Een mooie case voor de toekomst. We zijn super blij met deze prachtige nieuwe klant. Mooi werk en leuk werken is een heel fijne combinatie."

Massimo van der Plas, creatief directeur van FCB Amsterdam: "FCB Amsterdam wist direct de juiste toon en taal te vangen en ons uiteindelijk ook te verrassen met communicatie die niet alleen tot de verbeelding spreek, opvallend en anders is. Maar ook zeer goed toepasbaar voor al onze business units. Onze diensten, waarin we claimen een wereld van data te transformeren in een wereld van intelligentie, zijn niet altijd even makkelijk uit te leggen. Toch is Massimo van der Plas, creatief directeur van FCB, daar heel goed in geslaagd. De samenwerking voelt vertrouwd."

Ivy Vanderheyden is de eindverantwoordelijke bij SAS. FCB Amsterdam is direct volop aan de slag gegaan met de eerste opdrachten. Begin 2021 wordt het eerste werk zichtbaar. Voor FCB Amsterdam is dit een tweede pitchwinst in korte tijd. Eerder wist het bureau OnsPlus als klant binnen te halen.

www.fcbamsterdam.nl
www.sas.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.