Robot Kittens en We Are Pi ontwikkelen app om nachtclubs te steunen

Creative tech-agency Robot Kittens en creative agency We Are Pi hebben de Rave to Save-app ontwikkeld voor Desperados.

Met de app kunnen gebruikers clubs steunen die getroffen zijn door de pandemie door te doen waar ze goed in zijn: dansen. Door middel van de step-tracking-technologie zijn elke 100 stappen gelijk aan 1 euro voor de club. Hoe meer de app-gebruikers dansen, hoe hoger het bedrag. Ook kunnen zij hun donatie verhogen met een directe bijdrage. De Rave to Save-app is beschikbaar in de App Store en via Google Play.

Gebruikers kunnen kiezen uit een serie van acht epische virtuele feesten die vanuit clubs in heel Europa te beleven zijn, gestreamd via Beatport en in samenwerking met Elrow.

Rutger van der Stegen, hoofd Marketing Global Desperados: “Nu nachtclubs en poppodia gedwongen zijn hun deuren maandenlang gesloten te houden, heeft het Europese nachtleven een grote klap gekregen van de pandemie. Bij Desperados geloven we dat we de verantwoordelijkheid hebben om een industrie te ondersteunen die zo diep in ons DNA verankerd zit. Daarom vinden we het geweldig om feestgangers van over de hele wereld samen te brengen via onze Rave to Save-app. Door samen te dansen, kunnen we allemaal de locaties steunen waar we van houden, zodat ze klaar zijn om hun deuren opnieuw te openen en ons allemaal welkom te heten wanneer het veilig is om dat te doen. "

Tijmen Mulder, co-founder Robot Kittens: “Het is geweldig om met onze technische kennis een steentje bij te kunnen dragen aan de noodlijdende clubs. Voor dit project hebben we een custom stappenteller gebouwd die op zowel op Android als iOS je danspasjes bijhoudt, zelfs als je de telefoon op slaapstand zet om even te kunnen genieten van de muziek, of terwijl je met het geïntegreerde payment-systeem een donatie doet. Een ontzettend tof project om aan meegewerkt te mogen hebben.”

App-gebruikers kunnen ook een boost geven aan hun bijdrage door zelf een directe donatie te doen aan de clubs in Duitsland, Engeland en Spanje die de virtuele feesten hosten. Desperados vult dit zelf aan tot 30.000 euro per evenement. Clubeigenaren gebruiken dit geld voor de operationele kosten te dekken, inclusief huur en salarissen van het personeel.

www.robotkittens.nl
www.wearepi.com
www.desperados.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.