[SCHOKVAST]: Gert-Jaap Hoekman over Nu.nl

Joris van Heukelom en Mark Schoones maken de podcast SCHOKVAST. Te gast is Gert-Jaap Hoekman.

Zijn werk als hoofdredacteur van NU.nl is leuker geworden, nu de overgang van Sanoma naar DPG is voltooid. Gert-Jaap Hoekman vertelt hoe journalistiek bedrijven zich, in de 10 jaar dat hij deze rol nu vervult, ontwikkeld heeft. In welke richting moeten we de vernieuwing zoeken? En welke persoonlijke ambities heeft hij zelf? In deze SCHOKVAST krijg je het antwoord op deze vragen.

Hoe is de digitalisering van de nieuwsmedia tijdens covid bij Nu.nl verlopen? Gert-Jaap Hoekman: “Dat scheelt bij ons toch wel een boel. Er is ineens veel meer structuur op de redactie. We hebben het beleid gevolgd rondom thuiswerken en zijn daar meteen mee begonnen. We deden eerder wel dingen met Slack, maar dat werd ineens volle bak. Toen kwamen er andere vragen op, zoals hoe je mensen betrokken houdt bij de redactie. Je moet meer vergaderen en beter plannen. Midden in de pandemie werd de overname door DPG Media effectief en dat gebeurde ook vorig jaar. Het was vrij intens.”

SCHOKVAST wordt opgenomen in de studio van YPCA op het Media Park in Hilversum. De show is te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, PocketCasts en Soundcloud.

www.schokvast.com
www.makerstreet.nl
www.workwithmix.com
www.ypca.nl
www.nu.nl

Lees ook:

[Podcast] SCHOKVAST: Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle
[Podcast] SCHOKVAST: Nikky Hofland, Cees Dingler, Janneke Niessen, Lucien Burm


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.