Nieuw: Dutch Media Week Award voor meest impactvolle mediamaker

Tijdens de jaarlijkse Dutch Media Week staan een week lang alle vormen van media centraal tijdens een veelzijdig programma voor zowel professionals als het grote publiek. Om het belang van media en de impact ervan op ons dagelijks leven nog verder te benadrukken, heeft Dutch Media Week besloten om een speciale award in het leven te roepen. Deze Dutch Media Week Award zal voortaan jaarlijks worden uitgereikt aan de mediamaker die de meeste positieve impact heeft gecreëerd. De award is een juryprijs en zal voor het eerst op 5 oktober worden uitgereikt tijdens het Dutch Media Week Dinner in Beeld & Geluid.

Een televisie- of radioprogramma, boek, podcast-uitzending of bioscoopfilm kan veel losmaken in de maatschappij en soms grote gevolgen hebben. Maar ook een game kan soms enorme impact hebben, denk bijvoorbeeld aan de toepassing van serious gaming in de zorg of het onderwijs. Ondertussen blijven de makers ervan nog vaak onbekend voor het grote publiek. Met de Dutch Media Week Award komt daar verandering in. Deze nieuwe award biedt erkenning vanuit de media-industrie voor de mediamaker die dat jaar de meeste positieve impact heeft gecreëerd.

Juryprijs

De Dutch Media Week Award is een juryprijs. Deze jury bestaat uit professionals die hun voetsporen in de media-industrie al ruimschoots hebben verdiend, te weten: radiopresentator, verslaggever en documentairemaker Mischa Blok, hoogleraar Mediastudies Mark Deuze en Len Maessen, redacteur met een specialisme in tech, games, tv en film.

Shortlist

Begin september maakt de jury de shortlist bekend met de drie genomineerden voor de Dutch Media Week Award. Tijdens het Dutch Media Week Award Dinner, dat op woensdag 5 oktober plaatsvindt in Beeld & Geluid, wordt de award uitgereikt. De award wordt ontworpen door internationaal bekend glaskunstenares Ans Bakker.

Mediaprofessionals en consumenten

Tijdens jaarlijks mediafestival Dutch Media Week staat de impact van media op ons dagelijks leven centraal en kunnen mediaprofessionals zich laten inspireren tijdens een doordeweeks programma boordevol podcasts, talkshows, workshops en toonaangevende sprekers. Nieuw dit jaar zijn de Xperience Days, het speciale weekendprogramma waarbij het grote publiek een kijkje mag nemen achter de schermen van het Media Park.

Dutch Media Week

Dutch Media Week promoot, stimuleert en viert media. Van 3 tot en met 9 oktober 2022 laat het festival zowel maker als gebruiker ervaren hoe belangrijk media zijn in ons dagelijks leven. Dit jaar gaat het grootste mediafestival van Nederland met het thema ON/OFF in op de voors én tegens van een maatschappij waarin, dankzij voortschrijdende technologie, steeds meer online kan én moet. Dutch Media Week wordt mogelijk gemaakt door Beeld & Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing en Stadsfonds Hilversum.

www.dutchmediaweek.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT

24-09-2025 | 11:24:36
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.