Mirage Retail Group (Blokker, Big Bazar, Intertoys) koopt electronicaketen BCC

Mirage Retail Group heeft de electronicaketen BCC overgenomen. BCC telt 1345 medewerkers en 60 winkels en was de afgelopen jaren in handen van het Franse Groupe FNAC-Darty. De overname is goedgekeurd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

De keten BCC bestaat sinds 1945 en voert sinds 1969 de naam BCC. Sinds begin 2016 was BCC onderdeel van Groupe FNAC-Darty  Sinds 2003 is BCC niet in Nederlands geweest. Met de overname door Mirage Retail Group, waar Blokker, Big Bazar en Intertoys onderdeel van zijn, komt het electronicabedrijf weer in Nederlandse handen.

Groupe FNAC-Darty heeft BCC in januari 2020 te koop gezet en bereikte eind september 2020 een akkoord met Mirage Retail Group voor de overname. De overname is voor een symbolische prijs.

Michiel Witteveen, CEO en eigenaar van Mirage Retail Group:  "Wij zagen het sluiten van deze overeenkomst met vertrouwen tegemoet en het is fijn dat het nu definitief is bezegeld. Nu kunnen we verder bouwen aan ons gezamenlijke succes."

Herman Bramer, CEO van BCC: "Deze overname is goed voor BCC. Onder de Mirage vlag kunnen wij ons nu weer verder ontwikkelen. Op veel fronten vullen BCC en Mirage elkaar goed aan."

Met de overname telt Mirage Retail Group bijna 10.000 medewerkers met een omzet van ongeveer 1 miljard euro op jaar basis. Sinds april 2019 is Mirage Retail Group in handen van Michiel Witteveen. Het bedrijf was daarvoor in handen van de familie Blokker onder de naam Blokker Holding.

www.bcc.nl
www.blokkerholding.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.

Hotel L’Amour en Jumbo introduceren de campagne: Prijzenstorm

23-10-2025 | 12:03:00
Jumbo Supermarkten is gestart met de campagne Prijzenstorm, ontwikkeld door Hotel L’Amour. De actie speelt in op het herfstseizoen

TomTom brengt Tom by TomTom en campagne Good Drivers Only

23-10-2025 | 09:06:17
De introductie wordt ondersteund door de merkcampagne Good Drivers Only, ontwikkeld door Preacher Amsterdam.

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.