Ministerie van Defensie werft via YouTube

Het Ministerie van Defensie komt met een YouTube-serie onder de naam Movie Makeovers. Via de YouTube-serie wil Defensie laten zien hoe het in het echt gaat bij gevechtseenheden.

Het Korps Mariniers, de Luchtmobiele Brigade, de Pantserinfanterie en de Pantsergenie staan centraal. Elke eenheid bekijkt een Hollywood-actiefilm vanuit hun eigen specialisme. Ze vertellen wat er niet klopt en laten vervolgens zien hoe zij het doen.
 
Door in te spelen op het interessegebied van actiefilms hoopt Defensie nog meer nieuwe jongeren te enthousiasmeren. De campagne is door KIEM Media geproduceerd met als reclamebureau Steam. De serie Movie Makeovers is te zien op het YouTube-kanaal van Werken bij Defensie. De campagne wordt via social video's in filmtrailerstijl aangejaagd.


 
Credits:

Klant: Ministerie van Defensie | Opdrachtgever: Kris Manders, Leontine Messaoudi-Dakriet, Klaas Daane Bolier | Bureau: Steam |Creatie: Olger Ypma en Patrick Wijnhoven | Strategie: Jari Kloppenburg | Account: Onno Gout, Veerle Koldijk, Sanne Slob |RTV: Cariola van Beek |Productiemaatschappij: KIEM Media |Regisseur: Joris Weerts | DOP: Stef Kwinten

www.rijksoverheid.nl
www.werkenbijdefensie.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.